مرجع تخصصی آموزش، مشاوره و استقرار مدیریت فرایند

شماره تماس دفتر: ۰۲۱۸۶۰۵۱۵۹۸

شروع فاز دوم پروژه مدلسازی و بهبود فرایند های شرکت فولاد سپید فراب کویر

شروع فاز دوم پروژه مدلسازی و بهبود فرایندهای شرکت فولاد سپید فراب کویر

فازم دوم قرارداد شرکت فولاد سپید فراب کویر

در فازم دوم قرارداد شرکت فولاد سپید فراب کویر بایستی فرایندهای منتخب سازمان در نرم‌افزار ویژوال پارادایم ترسیم و برای هر یک از فرایندهای رسم شده شناسنامه مربوطه با سرفصل‌هایی اعم از هدف فرایند، مشکلات و ریسک‌های فرایند، شاخص‌های اندازه‌گیری فرایند و … تکمیل گردد.

در ادامه توضیح مختصری از تعدادی از فرایندهای رسم شده در این سازمان ارائه می‌شود.

فرایند کنترل اطلاعات مستند

در فرایند کنترل اطلاعات مستند: هر سمتی در سازمان می‌تواند مستند مورد نظر خود را در قالب مصوب شده در سازمان تهیه و تاییدات مافوق‌های خود را دریافت و سپس به واحد مهندسی صنایع جهت بررسی های فنی ارسال می‌نماید. در صورتیکه این مستند تهیه شده مرتبط با سایر واحدهای سازمان باشد دریافت تاییدات واحدهای مربوطه لازم است و پس از دریافت تاییدات تمامی ذینفعان مستند، مستند کدگذاری و به سازمان ابلاغ می‌شود؛ در صورتیکه این مستند جدید نباشد و اصلاحی بر مستند نسخه قبلی خود باشد واحد صنایع موظف به ابطال نمودن نسخه قبلی است.

فرایندبرگشت محصول

در فرایند برگشت محصول از مشتری علل برگشت محصول به دو دسته کیفی و غیر کیفی تقسیم شده و هر کدام مسیرها و نفرات مسئول جداگانه‌‌ای در سازمان دارد. در این مسیر چنانچه نیاز به بازدید از محصول باشد هماهنگی‌ها از طریق واحد فروش با مشتری انجام شده و طی بررسی های انجام شده از طریق بازدیدهای میدانی و مستندات موجود تصمیم‌گیری در خصوص برگشت محصول به سازمان انجام می‌شود.

فرایندتکوین محصول

در فرایند تکوین محصول که براساس درخواست محصول جدید از مشتری آغاز می‌شود امکانسنجی تولید محصول جدید از واحدهای کنترل کیفی و واحدهای تولیدی مرتبط دریافت می‌شود؛ به صورت تستی محصول تولید شده و طبق آنالیزهای انجام شده مشخص می‌شود آیا می‌توان تولید کرد یا خیر و یا نیاز به تغییر در دستورالعمل‌ها و سایر تنظیمات تولید است که مجدد تولید و بررسی می‌شود که نتیجه هر آنچه باشد به اطلاع مشتری رسانده می‌شود.

درخواست آزمایش نفرات مجاز به ثبت درخواست

در درخواست آزمایش نفرات مجاز به ثبت درخواست آزمایش طبق فرمت تعیین شده درخواست خود را ثبت و جهت امکانسنجی به آزمایشگاه ارسال می‌کنند. آزمایشگاه پس از بررسی شرایط آزمایشگاه و نیازمندی‌های اعلام شده در درخواست نتیجه امکانسنجی را به متقاضی اعلام می‌کند و نمونه آزمایش نیز در این فرایند پذیرش می‌شود.

فرایند مجوز کار (پرمیت)

در فرایند مجوز کار (پرمیت) که مربوط به بخش ایمنی است؛ متقاضی انجام دهنده کار عملیاتی در بخش‌های مشخص شده در سازمان درخواست خود را ثبت و درخواست به واحد ایمنی جهت بررسی و ثبت الزامات انجام کار ارسال می‌شود. قبل از انجام کار رعایت الزامات ایمنی اعلام شده به مجری مورد صحت سنجی قرار می‌گیرد و در صورت رعایت نمودن الزامات تایید نهایی در درخواست درج می‌شود.

فرایندخرید کالا و خدمات

در فرایند خرید کالا و خدمات، متقاضی درخواست خود را اعلام و واحد خرید برآورد قیمت درخواست ارائه شده برآورد می‌شود، با توجه به مبلغ برآورد شده پیش‌فاکتورهای دریافت شده از تامین‌کنندگانی که نامه استعلام را دریافت کردند با گروه مشخصی بررسی و ثبت می‌شوند، در صورتیکه نیاز به تایید فنی باشد اطلاعات دریافتی از تامین کنندگان به واحد متقاضی ارسال و برنده مشخص می‌شود، همچنین با توجه به نوع معامله جزئی، متوسط و عمده -که بازه تعریف شده در این شرکت به انتخاب مدیران مربوطه بوده است- نفرات تایید کننده سفارش خرید متفاوت هستند. باید توجه داشت وابسته به نوع همکاری با تامین‌کننده و مبلغ خرید نیاز به عقد قرارداد و یا پرداخت پیش پرداخت است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا همکاران من با شما تماس بگیرند:

 

فرم مشاوره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا