شروع فاز دوم پروژه‌ مدلسازی، تحلیل و طراحی فرایند جهان فولاد سیرجان

شروع فاز دوم پروژه‌ مدلسازی شرکت جهان فولاد سیرجان

در گام دوم این پروژه نوبت به مدلسازی وضع موجود فرایند های منتخب شرکت جهان فولاد می‌رسد.

در این فاز از پروژه برای هر فرایند منتخب جلسه‌ای با حضور خبرگان آن فرایند در سازمان، نماینده واحد سیستم‌ها و روش‌‌ها و تیم کارشناسی شرکت جهان مدیر برگزار شده است.

در این جلسات از طریق مصاحبه، مدل فرایند در نرم‌افزار ویژوال پارادایم رسم شده است و شناسنامه فرایند مربوطه که حاوی اطلاعات تکمیلی مدل رسم شده است درج می‌شود.

در این جلسات فرایند هایی از قبیل درخواست خرید (کالا / خدمات) و انواع خرید انجام شده در سازمان، برنامه ریزی تولید هر محصول، کنترل کیفی محصولات تولید شده و … تولید شده است.

فرایند های درخواست خرید

در فرایندهای درخواست خرید (کالا / خدمات)، متقاضی کالا یا خدمت درخواست خود را با تمامی اطلاعات مورد نیاز تامین آن درخواست ثبت و تاییدات لازم از واحد خود را دریافت سپس به واحد خرید آن کالا یا خدمت ارسال می‌کند. در آن واحد کارشناس مربوطه موظف به تهیه لیست تامین کنندگان معتبر و دریافت تاییدیه از متقاضی است تا تایید تامین این خدمت یا کالا دریافت شود.

در فرایندهای خرید، وابسته به مبلغ درخواست نوع خرید متفاوت است این تفاوت به این معناست که تایید کنندگان خرید کالا با قیمت مشخص شده و نحوه دریافت پیشنهادات فنی و مالی از تامین کنندگان منتخب با توجه به مبلغ درخواست تغییر می‌کنند.

فرایندهای برنامه ریزی تولید

در فرایندهای برنامه ریزی تولید (تولید کلی و تفکیکی برای هر محصول)، ابتدا اطلاعات منابع و محدودیت های تاثیرگذار در تولید هر محصول دریافت و با توجه به موجودی محصول در انبارها، تناژ فروخته شده از هر محصول و پیش‌بینی بازار برنامه تولید تهیه و از نفرات مربوطه تاییدات لازم اخذ، سپس به واحدهای درگیر در تولید اعلام می‌شود.

فرایند های کنترل کیفیت محصولات

فرایندهای کنترل کیفیت محصولات، در این فرایندها آزمون‌های مربوط به هر محصول با ایجاد شرایط مورد نیاز انجام آزمون‌ها انجام و نتیجه آن‌ها در ادامه روند تولید محصولات و ارسال آن‌ها به مشتریان تاثیرگذار است.

در فرایند های ورود کالا به سازمان

در فرایندهای ورود کالا به سازمان با توجه به نوع کالای وارد شده روند بررسی و تاییدیه کالای خریداری شده جهت شارژ انبار و نفرات درگیر متفاوت است؛ بدین صورت که آزمایشات و بررسی‌های لازم بر کالای وارد شده انجام می‌شود، در صورت تایید به موجودی انبار اضافه و در غیر این صورت به تامین کننده عودت داده می‌شود.

در فرایند خروج محصول طبق تناژ فروخته شده به مشتری، اطلاعات توسط واحد کنترل کیفی و حراست بررسی می‌شود در صورت نیاز به توزین بار نیز بار وزن شده و در مستندات ارسالی به مشتری وزن محصول نیز ثبت می‌شود.

 

برای کسل اطلاعات بیشتر می‌توانید فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا همکاران من با شما تماس بگیرند:

 

فرم مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.