اتمام پروژه مدلسازی تامین اجتماعی

اتمام فاز دوم پروژه و طراحی فرایند سازمان تامین اجتماعی

فاز دوم پروژه طراحی معماری و مدلسازی فرایندهای منتخب این سازمان، مستند نمودن وضع موجود فرایندهای منتخب است. روند انجام فاز دوم پروژه مدلسازی فرایندها از طریق برگزاری جلسه و مصاحبه با مالک و خبرگان فرایند در سازمان صورت می‌گیرد.
بدین صورت که مدل فرایند با استفاده از استاندارد BPMN02 در نرم‌افزار ویژوال پارادایم رسم و اطلاعات تکمیلی مدل رسم شده در فرمت ابلاغی به سازمان تحت عنوان شناسنامه فرایند تکمیل می‌گردد.
فرایندهای مدلسازی شده در این سازمان عبارتند از فرایند خرید، نظارت های انجام شده در هر حوزه بیمه‌ای از شعب و ادارات استان ها، پرداخت و توسعه نرم‌افزارها، فرایند مربوطه به حوزه منابع انسانی اعم از جذب نیروی انسانی، اثربخشی دوره‌ها آموزشی و … .

فرایندهای نظارتی

در فرایندهای نظارتی بر عملکرد شعب و ادارات کل استان‌ها با توجه به نوع نظارت فعالیت‌های متفاوتی انجام می‌شود. لازم به ذکر است هر حوزه از بازرسی‌های شعب و ادارات کل استان‌ها در ستاد دارای برنامه و تیم مختص به خود است، بدین تربیت که طی برنامه ریزی انجام شده از فعالیت های آن شعبه در حیطه وظایف خود بازدید، مستندات مربوطه بررسی و در صورت نیاز از محل‌های مرتبط بازدید میدانی انجام می‌شود.
نتیجه این بازرسی و نظارت ها طی گزارشی هم به مدیران مربوطه در ستاد و هم به مدیر کل استان اعلام تا در راستای رفع مغایرت های مشاهده و ذکر شده در گزارش اقدامات لازم را انجام و نتیجه آن را به ستاد اعلام نمایند.

فرایند جذب نیروی انسانی

در فرایند جذب نیروی انسانی، درخواست نیروی انسانی از تمامی واحدهای ستادی و شعب جمع‌آوری و صحت‌سنجی می‌شود از آنجایی که در این سازمان استخدام از طریق قبولی در آزمون اتفاق می‌افتد سوالات مربوطه تهیه و از خبرگان و مسئولان این حوزه تاییدات لازم اخذ و با شرکت برگزار کننده آزمون هماهنگی های لازم جهت برگزاری و دریافت نتایج انجام می‌شود؛ به قبول شدگان در آزمون جهت ادامه مسیر تا جذب و استخدام اطلاع رسانی می‌شود.

فرایند خرید

در فرایند خرید عمده پس از برگزاری مناقصه و دریافت پاکات از تامین کنندگان طی جلسه گشایش پاکات با حضور اعضای کمیسیون معاملات مهر پاکت تضامین باز و در صورت تایید پیشنهادات فنی در کمیته فنی و بازرگانی و پیشنهادات مالی توسط اعضای مربوطه باز و برنده اعلام می‌شود.

فرایند توسعه نرم‌افزار

در فرایند توسعه نرم‌افزار، متقاضیان مربوطه پس از اعلام پیشنهادات خود جهت توسعه نرم‌افزارهای سازمان و دریافت تاییدات آن از واحد خود درخواست را به واحد فناوری اطلاعات ارائه می‌دهند.
در صورت تایید این درخواست اطلاعات مورد نیاز شرکت تامین کننده به وی ارسال و پس از دریافت اطلاعیه آمادگی نسخه پایلوت متقاضی موظف به تست و اعلام نتیجه به شرکت تامین کننده است.
در فرایند ارزیابی اثربخشی دوره‌های آموزشی، با توجه به نوع دوره اعم از تخصصی یا عمومی تعداد ارزیابی ها متفاوت است، اما تمامی شرکت کنندگان در دوره موظف به شرکت در ارزیابی موسسه، مدرس و محتوای دوره می‌باشند، امکان دارد در صورت عدم رضایت سازمان تامین اجتماعی مدرس و محتوای دوره تغییر یابند.
همچنین برای دوره‌های تخصصی که آزمون گرفته می‌شود درصورت عدم قبولی شرکت کنندگان در دوره می‌توانند در آزمون مجدد شرکت نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا همکاران من با شما تماس بگیرند:

اتمام فاز دوم پروژه طراحی معماری و مدلسازی 15 فرایند منتخب سازمان تامین اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.