مرجع تخصصی آموزش، مشاوره و استقرار مدیریت فرایند

شروع فازسوم پروژه مدلسازی،طراحی و بهبود فرایند در جهان فولاد سیرجان

بهبود فرایند

شروع فازسوم پروژه مدلسازی،طراحی و بهبود فرایند شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان

پس از اتمام فاز دوم پروژه و نهایی شدن فرایندهای وضع موجود مجتمع جهان فولاد سیرجان، وارد مرحله سوم یعنی تحلیل و بهبود فرایند های وضع موجود می‌شویم.
در این مرحله طبق تجربه تیم مشاور شرکت جهان مدیر، مدل های مرجع شناسایی مشکلات در دنیا، مشکلات شناسایی شده در جلسات مدلسازی وضع موجود و فایل آسیب شناسی فرایندها، مشکلات هر فرایند بررسی و برای انجام اقدامات اجرایی رفع مشکلات که طیف گسترده‌ای از آن‌ها مرتبط با فعالیت های فرایند، نیروی انسانی، آموزش و نرم‌افزار است با توجه به توان اجرایی نمودن آن ها در سازمان (اعم از در نظر گرفتن منابع مالی، انسانی، آموزشی و … ) اولویت بندی و برنامه ریزی می شود.
موارد مرتبط با فعالیت های فرایند در مدل و شناسنامه اعمال و اصلاح می‌شوند؛ و مانند فاز دوم مدل و شناسنامه فرایند به تایید مالک فرایندها رسانده می‌شود.
دیگر سند این فاز از پروژه PHD یا همان ساختار سلسله مراتبی فرایندهاست که برای وضع مطلوب فرایندها تهیه و ارائه می‌شود. مسیر فرایندهای وضع مطلوب، مسیری‌ست که باید به سازمان ابلاغ و زین پس در سازمان اجرا شود؛ جهت اجرا نمودن فرایندی که تغییرات هرچند کوچک داشته، سازمان نیازمند دریافت آموزش های لازم است.
توجه داشته باشید بهبود فرایندهای هر مجموعه ای در این مرحله به اتمام نمی‌رسد و باید به صورت مستمر و با توجه به توان آن مجموعه توسط متولی اجرای این پروژه در سازمان و مدیران مربوطه ادامه داده شود.

در بهبود فرایندها نکته قابل تامل میزان بهبود است. می دانیم در بسیاری موارد فرایندها مشکلات بسیاری دارند و در نتیجه شما با راهکاری های بهبود متعددی موجود خواهید شد. سوال این است:

  1. عمق بهبود چه میزان باشد؟
  2. چند راهکار را به اولین قدم به عنوان راهکار بهبود باید در نظرگرفت؟

همه می دانیم رویکرد BPR ، رویکرد موفقی نبوده و نرخ شکست آن بالا و بنا به برخی گزارشات 70% بوده است. این یعنی بازطراحی و تغییرات بنیادین، به عبارتی بهبود های عمیق روش مناسبی برای بهبود فرایند نیست و رد عمل با احتمال زیادی منجر به شکست خواهد شد.
بنابرین بهبود باید جزئی باشد و تغییرات زیادی را شامل نشود. اما یان بهبود جزئی و اندک نباید پایانی داشت باشند و به طور مستمر ادامه داشته باشند. بهبودهای جزئی اما مستمر!

موضوغ بعدی انتخاب راهکاری است که بیشتر تاثیر و نتیجه را در سازمان ایجاد کنید. برای این مهم به مراحل زیر توجه کنید:

  • جمع آوری اطلاعات وو تعیین دلایل ریشه ای
  • تعیین تمام راهکارها
  • ارزیابی ریسک راهکارها
  • ارزیابی اثربخشی راهکارها
  • انتخاب بهترین راهکار

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا همکاران من با شما تماس بگیرند:

 

فرم مشاوره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا