مرجع تخصصی آموزش، مشاوره و استقرار مدیریت فرایند

شماره تماس دفتر: ۰۲۱۸۶۰۵۱۵۹۸

شروع فاز سوم پروژه مدلسازی، طراحی و بهبود فرآیندهای مجتمع فولاد کویر

مدلسازی فرآیندهای مجتمع فولاد کویر

شروع فاز سوم پروژه مدلسازی فرآیندهای مجتمع فولاد کویر

فاز سوم پروژه مدلسازی، طراحی و بهبود فرآیند های مجتمع فولاد کویر در حالی شروع شد که فرآیندهای وضع موجود در جلسات مدلسازی فرآیند مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و راهکارهای پیشنهادی برای بهبود آن‌ها پیشنهاد گردیده و جهت بررسی و ارائه نظرات به صاحبین فرآیند ارسال شده بود. به دلیل تعداد بالای فرآیندهای مدلسازی شده در 3 روز همراه با 2 تیم از نفرات شرکت توسعه راهکار جهان مدیر بهبود فرآیند برای 30 فرآیند آغاز گردید.
در این جلسات پس از مرور بر مدل وضع موجود، عارضه های شناسایی شده بررسی و تغییرات مورد نیاز بر روی فرآیندها اعمال گردید.
همچنین جهت اصلاح فرآیندها از سازمان های مشابه بنچ‌مارک‌های مورد نیاز انجام گردید تا بتوان اقدامات مثبت سایر صنایع مشابه را که میتوان در مجتمع فولاد کویر پیاده سازی کرد را در مدل وضع مطلوب اعمال کرد.
تمامی اصلاحات اعمال شده براساس بلوغ سازمان بوده و با توجه به پتانسیلی که این شرکت  در زمینه استقرار سیستم داشت، پیش بینی و اعمال گردید.
لازم به ذکر است که با بهبود فرآیندها شناسنامه فرآیند وضع موجود نیز اصلاح می‌گردد تا بتوان شاخص‌ها، ریسک‌ها و سایر موارد مواردی که در مدل جدید تغییر می‌کند، تکمیل گردد.
در این جلسات برای هر یک از بهبودهای پیشنهاد شده یک اقدام کننده تعریف شد تا بتوان به درستی بهبود ها را ردیابی کرد و آن‌ها را در این مجتمع پیاده سازی کرد.
شاید سوالی که در اینجا مطرح شود این است که وقتی قرار است مدل و شناسنامه فرآیند تغییراتی داشته باشد چرا اصلا در فاز موجود برای آن‌ها مدل و شناسنامه می‌نویسم و چرا یکباره به سمت مدلسازی و تکمیل شناسنامه فرآیند در فاز بهبود نمی‌رویم؟
میتوان گفت با تجربه ای چندین ساله شرکت توسعه راهکار جهان مدیر اگر شرکت‌ها ندانند که الان در کجا ایستاده اند و میخواهند به کجا برسند چگونه میتوانیم بهبودها را براساس زیرساخت‌ها ، بلوغ و سایر موارد نیازمند اصلاح کنیم؟
ما باید براساس عارضه ها راه حل هایی را پیشنهاد دهیم تا بتوان به سمت افزایش بلوغ و کارایی فرآیندها حرکت کنیم. نکته‌ای که ما همیشه به آن باور داریم این است که “بهبود ها باید جزئی اما مستمر باشند.”

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند:

فرم مشاوره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا