مرجع تخصصی آموزش، مشاوره و استقرار مدیریت فرایند

شماره تماس دفتر: ۰۲۱۸۶۰۵۱۵۹۸

آغاز پروژه شناسایی فرآیندها جهان فولاد سیرجان

معرفی شرکت جهان فولاد سیرجان شناسایی فرآیندها

شرکت جهان فولاد سیرجان که یکی از بزرگنرین شرکت های تولید کننده شمش فولادی و میلگرد در کشور است طی قراردادی، شناسایی فرآیندها خود را به شرکت توسعه راهکار جهان مدیر واگذار کرده است تا این شرکت با تجربیات حاصل از انجام چندین پروژه ی مشابه در شرکت های فولادی مانند فولاد هرمزگان جنوب، فولاد سپید فراب کویر، شرکت صنعتی ومعدنی گلگهر و… بتواند بهنرین عملکرد را برای این شرکت رقم بزند.”

معرفی پروژه

“سازگاری در عملیات برای بقا و رشد سازمان ضروری است. دستیابی به یکپارچگی به‌دلیل راهکارهای مختلف کارکنان برای انجام وظیفه دشوار است. آموزش و تجربه و مهارت‌های متفاوت کارکنان به ایجاد سبک‌های مربوط خود آن‌ها منجر می‌شود. این تفاوت‌ها در سبک‌های آن‌ها باعث می‌شود در خروجی فرایند تغییرات صورت گیرد. اگر شناسایی فرایندها به درستی انجام شود، شرکت قادر خواهد بود استانداردهای عملیاتی خود را در بهترین شکل در فرم‌ها و دستورالعمل‌های خود مشخص کند. هنگامی که کارمندان از این روش‌ها پیروی کنند، تغییرات به ‌حداقل می‌رسد و محصولات یا خدمات با کیفیت بهتر به مشتریان ارائه می‌شود. بااین‌حال، شناسایی فرآیندها با چنین مراحلی بسیار آسان نیست.

مدیریت فرایندهای کسب‌وکار ازطریق شناسایی رویه‌ها و توالی انجام کارها به استانداردسازی در سازمان‌هایی کمک می‌کند که از روش‌های مختلف برای انجام یک فرایند استفاده می‌کنند. مدیریت فرایندهای کسب‌وکار همچنین با کمک اندازه‌گیری این رویه‌ها و توالی‌های انجام کار آسیب‌شناسی و تحلیل می‌کند و راهکارهای مؤثری را برای پیاده‌سازی ارائه می‌دهد.”

لذا شرکت جهان فولاد تصمیم یه اجرای این موضوع در قالب یک پروژه گرفت. این پروژه که در 3 گام نعریف و اجرا خواهد شد که فازهای انجام آن به شرح زیر می باشد:

  • طراحی معماری فرآیند
  • مدلسازی فرآیندهای منتخب
  • تحلیل فرآیندها و مدلسازی مجدد فرآیندهای نیازمند بازطراحی

در گام اول این پروژه مانند سایر پروژه های شناسایی، تحلیل و طراحی فرآیند سنگ بنای مدیریت فرآیند که همان معماری فرآیند است استخراج خواهد شد. معماری فرآیند طی جلسات تک به تک با واحدها در 3 سطح کلان، گروه و فرآیند شناسایی خواهد شد.

پس از استخراج معماری فرآیند سازمان، فرآیندهای منتخب مدلسازی خواهند شد. عات اینکه تمام فرآیندها در این مرحله مدلسازی نمی شوند تعداد زیاد فرآیندها و تغییرات آن ها است. طبق تجربیات حاصل از پروژه های گذشته سازمان های مشابه حدود 500 فرآیند دارند که مدلسازی این تعداد فرایند زمانی بیش از یک سال را نیازمند است. این در حالی است که زمانی که وارد مراحل بعدی پروژه می شویم پس از بک سال فرآیندها دستخوش تغییراتی شده اند. اما مدلسازی مرحله به مرحله و سپس تحلیل و پیاده سازی آن در بستر سیستم های اطلاعاتی می تواند سریع تر سازمان ها را با مزایای مدیریت فرآیند آشنا کند. به همین علت تعدادی فرآبند که برای این شرکت جهان فولاد گلوگاه هستند و  باید سریع نر مشکلاتشان برطرف شود برای مدلسازی انتخاب خواهند شد. پس از مدلسازی فرآیندها و تهیه شناسنامه و تعیین شاخص، ریسک و عارضه های فرآیندی ولرد گام سوم این پروژه خواهیم شد. تحلیل فرآیندهای وضع موجود با توجه به مشکلاتی که در این فرآیندها شناسایی شده و با خبرگی مشاورین راهکارهایی جهت بهبود ارائه خواهد شد.

شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با خدمات شرکت توسعه راهکار جهان مدیر و یا دریافت مشاوره قبل از شروع به استقرار مدیریت فرایندهای کسب و کار فرم مشاوره را از طریق لینک زیر مشاهده و تکمیل نمایید:

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا