مرجع تخصصی آموزش، مشاوره و استقرار مدیریت فرایند

شماره تماس دفتر: ۰۲۱۸۶۰۵۱۵۹۸

آغاز پروژه مدلسازی و تحلیل فرآیندها شرکت گل گهر

معرفی شرکت صنعتی و معدنی گل گهر: تحلیل فرآیندها

منطقه معدني گل گهر با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یکی از مطرح ترین قطب های فعال معدنی، صنعتی در خاور میانه است که دارای قابلیتهای بسیاری برای تبدیل شدن به یک منطقه بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان می باشد.  اين ذخاير معدني در استان كرمان و در 50 كيلومتري جنوب غربي شهرستان سيرجان واقع شده است. آثار موجود و حفاري هاي باقي مانده در محل كانسار دلالت بر آن دارد كه اين كانسار در قرون گذشته مورد شناسايي و بهره برداري قرار گرفته است. سن تقريبي يك نمونه از سرباره كوره هاي قديمي كه از سنگ معدن گل گهر استفاده مي نموده است، در حدود 900 سال تخمين زده شده است. در دوره معاصر عمليات اكتشاف و پي جويي طرح سنگ آهن گل گهر در سال 1348 توسط شركت خصوصي ايران باريت آغاز و سپس با همكاري شركت ژاپني ماروبني ادامه يافت و از سال 1353 به شركت ملي فولاد ايران واگذار گرديد . كانسار سنگ آهن گل گهر در شش آنومالي مجزا در مجموع با ذخيره اي در حدود 1200 ميليون تن در محدوده اي به طول تقريبي 10 كيلومتر و عرض تقريبي 4 كيلومتر قرار گرفته است . بهره برداري از توده معدني شماره يك بر عهده شركت معدني و صنعتي گل گهر است كه بخش زيادي از آن استخراج گرديده است.”

”  اين شركت در حال حاضر با ظرفيت توليد بيش از 15 ميليون تن كنسانتره و بيش از 10 ميليون تن گندله بزرگترين توليد كننده كشور مي باشد و با اجراي پروژه های توسعه و بهينه سازي خطوط شرکت، در افق چشم انداز، مجموع تولیدات سالانه این شرکت به بيش 30 میلیون تن خواهد رسید. اين شركت به منظور توسعه زنجيره ارزش خود با تاسيس شركت هاي فولادي سهم خود را در توليد محصولات فولادي نظير آهن اسفنجي توسعه داده است و در آينده نه چندان دور با توليد اسلب نازك و مقاطع فولادي اين زنجيره را تكميل خواهد نمود. گل گهر اولين منطقه اي در ايران خواهد بود كه كليه فرآيند توليد از معدن تا محصول نهايي را در يك منطقه در كنار هم قرار داده است..”

این شرکت قصد دارد ایجاد یکپارچگی سیستمی در کسب و کار خود را راه اندازی کنید. در این راستا تصمیم به استفاده از مدیریت فرایندهای کسب و کار گرفته است. اولین گام در این مسیر شناسایی فرایندها، سطوح آن، همچنین ارتباطات بین فرایندی و مدلسازی فرایندها است و در گام بعدی تحلیل فرآیندها انجام خواهد شد.

در اين پروژه ابتدا معماري فرايندهاي وضع موجود شرکت صنعتی و معدنی گل گهر بازطراحي مي‌شود. براي اين موضوع پس از بررسی مستندات سازمانی، جلسات مختلفي به صورت کارگاه محور برگزار مي شود. طی این جلسات معماری اولیه فرایندها و لیست فرایندهای شرکت بازشناسایی می‌شود. این معماری مربوط به وضع موجود است و در مراحل بعدی پروژه در صورت اعلام از طرف کارفرما به روزرسانی شده و همچنین وضع مطلوب طراحی خواهد شد.

پس از آن فرايندهاي وضع موجود منتخب ترسيم شده و معماري فرايندها مورد بازنگري قرار خواهد گرفت. در این مرحله شناسنامه فرایند نیز تدوین خواهد شد. براي هر يک از فرايندها شناسنامه اي تدوين خواهد شد که در آن به شاخص­ها، ورودی و خروجی فرایند، اهداف، سیستم­های اطلاعاتی مورد استفاده در فرایند، مشکلات وضعیت موجود فرایند و ایده­های بهبود پرداخته مي شود.

در گام بعدي تحليل فرآيندها منتخب انجام شده (برخي فرايندها که نيازمند بهبود اند) و فرايندهاي TO BE ترسيم مي شوند. برای فرایندهای بهبود یافته شناسامه فرایند وضع مطلوب تدوین خواهد شد. همچنین در صورت اعلام نیاز از طرف کارفرما معماری فرایندهای وضع مطلوب در این گام طراحی می‌گردد.

بطور کلی فازهای انجام پروژه به شرح زیر می باشد:

الف – شناخت و مستندسازی وضعیت موجود فرایندها- بازطراحی معماری فرایند اولیه

ب – مدلسازی وضعیت موجود 20 فرایند منتخب شرکت

ج – بازنگری، بهبود کیفی و طراحی مدل مطلوب 20 فرایند منتخب و تدوین شناسنامه فرایند

===================================================================

شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با خدمات شرکت توسعه راهکار جهان مدیر در راستای تحلیل فرآیندها و یا دریافت مشاوره قبل از شروع به استقرار مدیریت فرایندهای کسب و کار فرم مشاوره را از طریق لینک زیر مشاهده و تکمیل نمایید:

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا