مرجع تخصصی آموزش، مشاوره و استقرار مدیریت فرایند

شماره تماس دفتر: ۰۲۱۸۶۰۵۱۵۹۸

بیزاجی چیست؟ نرم افزار Bizagi فارسی را از کجا بخریم؟

نرم افزار بیزاجی bizagi فارسی

بیزاجی (Bizagi) یک شرکت نرم افزاری خصوصی است که در سال 1989 تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در انگلستان قرار دارد و دفاتر دیگر آن در ایالات متحده آمریکا، اسپانیا و آمریکای لاتین واقع شده‎اند.

واژه مرکب bizagi از دو واژه “کسب و کار” (business) و “چابکی” (agility) تشکیل شده است. Bizagi یک نرم‎‌افزار طراحی و توسعه برای مدیریت فرآیندهای کسب و کار محسوب می‎‌شود. نرم افزار بیزاجی (Bizagi) نرم افزار Bizagi تمامی امکانات لازم برای پیاده سازی BPM در سازمان‌ها را به ما می‌دهد. سه محصول اصلی این شرکت به صورت زیر نامگذاری شده است:

  1. Bizagi BPMN Modeler
  2. Bizagi Studio 
  3. Bizagi Automation

که مورد سوم در دل Bizagi Studio قرار گرفته است. نرم افزار بیزاجی (Bizagi) معمولا در مدیریت فرآیندهای کسب و کار، مدلسازی فرآیند، اتوماسیون فرآیند، تبدیل کسب و کار، توسعه اپلیکیشن‌های کم-کد (low-code) و مدیریت موردی، کاربرد دارد.

ویژگی‌های کلیدی آن شامل اتوماسیون و مکانیزه کردن فرایندها، مدل سازی و اجرای عملیات کسب و کار است. نرم افزار Bizagi modeler تنها برای مدلسازی فرایندهای کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما اگر می‌خواهید مدل‌های فرایندی طراحی شده ماهیت اجرا نیز داشته باشند و برایشان گردش کار ایجاد کنید، باید از نرم افزار Bizagi Studio استفاده کنید.

نرم افزار bizagi در گارتنر

بررسی مزایای بیزاجی

نرم افزار Bizagi فرایندهای کسب و کار را در سطح گسترده ‎ای مدیریت نموده و باعث می‎‌شود که فرآیندهای اتوماتیک بیش از همیشه سریع و کارآمد گردند. از مزایای اصلی Bizagi می‌توان به قابلیت‌های متعدد، اثربخشی در دستیابی به مزیت‌های رقابتی برای شرکت‌ها، توسعه برنامه های کم کد، چابکی، انعطاف‌پذیری و تطبیق‌پذیری اشاره کرد. برخی از مهمترین مزایای بیزاجی (Bizagi) عبارتند از:

1. مدیریت فرآیند در سطح سازمانی:

Bizagi همان چیزی را ارائه می‌دهد که از یک سیستم مدیریت فرایندهای کسب و کار انتظار می‌رود. این برنامه به کمک ایجاد هماهنگی و یکپارچگی میان داده‌ها، فرآیندها، تحلیلگران و دستگاه‌ها موجب تقویت تحول دیجیتال در سطح سازمان می‌شود. این امر همچنین باعث ایجاد مدیریت فرآیند کسب و کار در کل شرکت می‌شود. ویژگی‌های آن باعث می‌شود فرآیندهای خودکار سریعتر و کارآمدتر از همیشه باشد. این یک نسبت باور نکردنی هزینه به سود ، خدمات برجسته به مشتری ، توسعه سریع ، امنیت و انعطاف پذیری را فراهم می کند.

سیستم مدیریت فرایند Bizagi مدلسازی

2. ایجاد و توسعه اپلیکیشنهای کم کد:

با استفاده از این مزیت شگفت انگیز، کار سنگین توسعه نرم افزار به یک کار آسان تبدیل شده و اغلب توسط تلاش های مشترک تیم های کسب و کار و IT انجام می‎‌شود.

bizagi بیزجی

3. ابزارهای تحلیلی:

به کمک این ابزار مدیریتی، در هر جایی و توسط هر دستگاهی به نیروی کار خود این قدرت را می‎‌دهید که از روز گذشته یاد بگیرند و برای فردا اقدام کنند. پلتفرم تجزیه و تحلیل فرآیند بیزاجی (Bizagi) و گزارش دهی بیزاجی، اطلاعات زمان واقعی (BAM) و اطلاعات تاریخی را در دسترس شما قرار می‎‌دهد و به شما این امکان را خواهد داد که بتوانید تصور کنید که هر فرآیند یا وظیفه چگونه انجام می‎‌گیرد و بتوانید برای بهبود مستمر فرآیندها، تنظیمات لازم را به چابکی انجام دهید.

گزارش BAM نرم افزار بیزاجی

4. به کسب و کارها کمک می کند تا برتری رقابتی پیدا کنند:

این راه حل مدیریت فرآیند کسب و کار به شرکت‌ها کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که از فرایندهای مهم تجاری مراقبت شده و با دقت ترتیب اثر داده می شوند. با اطمینان از اینکه فرآیندهای کسب‌وکار به درستی اداره می شوند، آن کسب و کار می‌تواند برتری بیشتری نسبت به رقبا داشته باشد.

5. پلتفرم:

Bizagi یک پلتفرم کسب و کار دیجیتال است که به زبان شما صحبت می‎‌کند. نرم افزار Bizagi با قابلیتهای بصری، مقیاس پذیری، قابل اعتماد بودن و ایمن بودن به شما اجازه می‎‌دهد که بدون محدودیت خلق کنید و تکامل ببخشید. بیزاجی (Bizagi) از یک رویکرد انعطاف پذیر استفاده می‎‌کند و این امر باعث می‌‎شود که برای پروژه‌های بزرگ و کوچک قابل پیاده سازی باشد. چون به هرحال می‎‌توانید مجموعه بیزاجی (Bizagi) را اجرا و فرآیندهای تجاری خود را بهینه نمایید تا مقادیر بالاتری از ROI (بازگشت سرمایه) را به دست آورید.

نرم افزار بیزاجی

5. یکپارچگی: برای حمایت از رویکرد بهبود مستمر در سازمان، مجموعه اتوماسیون فرآیند نمی‌‎تواند به طور جداگانه عمل کند. یعنی سیستمهای IT باید بتوانند بیشتر از هر زمان دیگری با هر نوع ابزار سیستماتیک مورد استفاده شما، از سیستمهای قبلی و قدیمی گرفته تا اپلیکیشن ‎های مدرن، ارتباط برقرار نمایند. این ارتباط همه جانبه به لطف استفاده از بیزاجی (Bizagi) و طراحی ویژه آن میسر گشته و در نتیجه آن می‎‌توانید سرمایه گذاری‎‎‌های موجود خود را به طور فزاینده‌ای گسترش دهید.

bizagi بیزجی

6. قابلیت جابجایی: با توجه به گسترش استفاده روزمره از دستگاه‎ های هوشمند، این ابزارها نیروی اصلی تأثیرگذار در اتوماسیون فرآیندها هستند و نیاز به یکپارچگی زمان واقعی (real time) با سیستم‌های قدیمی دارند. به لطف ویژگی نوآورانه بیزاجی (Bizagi) یعنی سازگار بودن آن با دستگاه های هوشمند و شعار اصلی آن یعنی: “یکبار طراحی، اجرا در هر نقطه”، ارائه سریع فرآیند و اجرای بهینه آن در هر دستگاه مدرنی میسر است. در نتیجه، توانایی این را خواهید داشت که فرآیندهای خود را در هر کجا و هر زمان مشاهده نمایید و برای سفارشی کردن آن نیز آزاد هستید.

بررسی اجمالی ویژگی های بیزاجی

در مورد قابلیتها و ویژگیهای بیزاجی (Bizagi) می‎توان موارد زیر را نام برد:

• فرم ساز

• طراحی فرآیند با زبان استاندارد BPMN2

• شبیه سازی فرآیند

• موتور قوانین کسب و کار

• پشتیبانی از SOA (نوعی معماری سرویس گرای جدید و در حال تکامل)

• ران کردن فرآیند

• پشتیبانی از زبان‏های مدل سازی

• اجرای مدل

• ابزارهای همکاری اجتماعی

• داشتن میز کار

• گزارشهای استاندارد

• گزارشهای سفارشی

• مدیریت محتوا

• همکاری فناوری اطلاعات با کسب و کار

• پشتیبانی از بارت های نرم افزاری

روندي که بیزاجی طي کرده است تا به يک BPMS قدرتمند و توانمد تبديل شود به شرح زير بوده است:

1989:   اولین پروژه‌ای که بيزاجي شروع کرد توسعه سیستم ERP برای Apple بود

1993: به یکی از اولین شرکای مایکروسافت در کلمبیا تبدیل می شود.

1996:  جایزه شرکای مایکروسایفت در کلمبیا را برنده شد

1998: Bizagi اولین قرارداد بین المللی خود را با شرکت آلمانی Novodata امضا کرد.

2000: راه‌اندازي یک شبکه اجتماعی آنلاین برای دانشجویان را بر عهده گرفت.

2004: تعداد کارمندانش به 100 نفر رسید !!

2005:  Bizagi دفتر مرکزی انگلستان را در Amersham, Bucks افتتاح کرد.

2008: Bizagi Modeler توليد و ارائه شد و دفتر اسپانیا افتتاح کرد.

2010: گارتنر Bizagi را در Magic Quadrant برای BPM Suites.ثبت کرد و تعداد مشتریهای آن در 30 کشور جهان به 130 رسید.

2013: دفتر ایالات متحده افتتاح می شود. به عنوان یک مجری قوی در موج Forrester قرار گرفت و مشتریانش Adidas و Colpensiones در جایزه  WfMC BPM طلا کسب می کنند.

2014: Red Herring ،Bizagi را در بین 100 شرکت برتر خلاق نرم افزاری در اروپا به رسمیت می شناسد و مشتریان AgFirst و Generali در جوایز WfMC BPM طلا کسب می کنند.

2015: هیئت داوران نمایشگاه ” شتابدهنده” PwC ، Bizagi را یک قهرمان فناوری فردا معرفی می کند و بیزاجی 3 میلیون بار دانلود شد

2016:  Bizagi ،Forrester  را به عنوان مجری قدرتمند در توسعه سریع برنامه کم کد می شناسد و  گارتنر Bizagi را به عنوان تنها رقیب در Magic Quadrant برای iBPMS می شناسد.

2018: Bizagi برنامه های جدید خدمات Modeler را برای انجمن کاربران جهانی خود راه اندازی کرده است و Bizagi میزبان رویداد افتتاحیه جامعه جهانی خود در میامی-  Bizagi Catalyst بود.

2019: Bizagi حضور در G-Cloud 11 را برای پشتیبانی از اتوماسیون دولت انگلستان تضمین می کند و Bizagi توسط تحقیقات Forrester به عنوان یک رهبر در اتوماسیون فرایند دیجیتال لقب گرفت.

اما اکنون با توجه به اینکه این ابزار روی نسخه کلود قرار گرفته و امکان آپدیت آن نمی باشد به شرکت های ایرانی توصیه نمی شود.

 

 

https://reviews.financesonline.com/p/bizagi/
https://www.bizagi.com/en/products

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا