مرجع تخصصی آموزش، مشاوره و استقرار مدیریت فرایند

شماره تماس دفتر: ۰۲۱۸۶۰۵۱۵۹۸

آغاز پروژه مدلسازی، تحلیل و بهبود فرایندهای افرانت

« شـركـت افـرانـت از سـال 1376 فعـالیـت حـرفـه‌ای خـود را در حوزه خـدمـات نرم‌افزاری و سـرویـس‌هـای اینـترنتـی آغـاز نمـود. ایـن شـركـت در سـال 1377 شبكـه اطلاعات صنعتی كشور را با همکاری وزارت صنـایـع جمـهوری اسـلامـی ایـران برای استفاده صنـایـع كشـور طـراحـی و راه‌انـدازی نمـود و بـه دنبـال آن در سـال 1379 ایستگـاه زمینـی ماهواره‌ای (Ground Station) خـود را باهدف توسعه اینترنت در کشور بـه بـهره‌بـرداری رسـانـد. مـركـز مـزبـور در خردادماه 1379 تـوسـط وزیـر صنـایـع وقـت آقـای مهنـدس شـافعـی افتتـاح گـردیـد.
افرانت از سال 1387 ارائه خدمات دیتاسنتر را به فعالیت‌های قبلی خود اضافه نمود. در سال 1395 دیتاسنتر ابری افرانت توسط وزیر ارتباطات وقت آقای دکتر واعظی افتتاح و ارائه خدمات ابری به خدمات افرانت اضافه گردید.»
در اين پروژه ابتدا معماري فرايندهاي وضوع موجود شرکت افرانت بازطراحی می‌شود. براي اين موضوع جلساتی محوری برگزار می‌شود.
اين بازطراحی معماري مربوط به وضع موجود است و در مراحل بعدي پروژه در صورت اعلام از طرف کارفرما به روزرسانی شده و همچنين وضع مطلوب طراحی خواهد شد.
پس از آن فرايندهاي منتخب وضع موجود ترسيم خواهد شد. در اين مرحله شناسوامه فرايند نيز تدوين خواهد شد. براي هر يك از فرايندها شناسنامه‌اي تدوين خواهد شد که در آن به شاخص‌ها، ورودي و خروجی فرايند، اهداف، سيستمهاي اطلاعاتی مورد استفاده در فرايند، مشکلات وضعيت موجود فرايند و ايدههاي بهبود پرداخته می‌شود.
در گام بعدي تحليل فرايندهاي منتخب انجام شوده )برخی فرايندها که نيازمند بهبود اند( و فرايندهاي TO BE ترسويم می شوند. براي فرايندهاي بهبود يافته شناسنامه فرايند وضع مطلوب تدوين خواهد شد.
همچنين در صورت اعلام نياز از طرف کارفرما معماري فرايندهاي وضع مطلوب در اين گام طراحی میگردد. گفتنی است طراحی معماري فرايندهاي مطلوب جز محدوده اين پروژه نبوده و اما با توجه توانمندی های تیم جهان مدیر و حسن ارائه خدمات این شرکت در صورت نياز به صورت مجزا  قابل انجام خواهد بود.

بطور کلی فازهاي انجام پروژه به شر زير می باشد:

  • شناخت و مستندسازي وضعيت موجود فرايندها- بازطراحی معماري فرايند
  • مدلسازي وضعيت موجود فرآيندهاي منتخب شرکت افرانت و تدوين شناسنامه
  • بازنگري، بهبود کيفی و طراحی مدل مطلوب فرآيندهاي منتخب شرکت افرانت – مدلسازي فرايندها در سطح 4

البته گفتنی است هر کدام از این فازها دارای زیر چندین زیر مرحله است که به دلیل محرمانگی قرارداد از اشاره به آن ها در این مطلب خودداری شده است.

خروجیها و نتایج کلی پروژه که قابل ارزیابی باشد:

  • فرمتهاي مورد نياز طی پروژه
  • معماري فرايند وضع موجود
  • مدل‌هاي فرايندهاي منتخب وضع موجود بر اساس استاندارد BPMN
  • شناسنامه فرايندها
  • معماري فرايند وضع مطلوب در صورت اعلام نياز کارفرما
  • مدلهاي فرايندهاي منتخب وضع مطوب براي فرايندهاي قابل بهبود بر اساس استاندارد BPMN

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا