مرجع تخصصی آموزش، مشاوره و استقرار مدیریت فرایند

شماره تماس دفتر: ۰۲۱۸۶۰۵۱۵۹۸

اولین کنفرانس مدیریت فرایند برگزار شد

اولین کنفرانس مدیریت فرایند

برگزاری اولین کنفرانس مدیریت فرایند

در ۲۹ دی ماه سال ۱۴۰۰، اولین کنفرانس مدیریت فرایند کشور به همت شرکت توسعه راهکار جهان مدیر به عنوان برگزارکننده اصلی از ساعت ۱۰ الی 19 در سالن همایش های نور دانشگاه الزهرا (س) برگزار گردید.
اولین و مهم ترین نکته در مورد این کنفرانس، حضور بیش از ۳۵۰ علاقه مند و متخصص به موضوع مدیریت فرایند بود که تمام ظرفیت سالن را در دو طبقه تکمیل کرده بود.
ظرفیت سالن حدودا ۷۰۰ نفر بوده جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و با در نظر گرفتن فاصله اجتماعی شرکت کنندگان بصورت یکی در میان در سالن حضور داشتند.
نکته جالب دیگر در مورد این کنفرانس تکمیل ظرفیت آن حدود ۵ روز پیش از آغاز کنفرانس بود . منجر به این شد که برخی از دوستان نتوانند در این کنفرانس شرکت کنند.
نکته حائز توجه دیگر حضور سخنران خارجی در این همایش بود که با ارائه تجربیات خو به ارزش کنفرانس بیش از پیش افزود.

متخصصین بیش ۱۵۰ سازمان در کنفرانس حاضر بودند و این موضوع هم برای ما و هم برای اسپانسرها و حامیان مالی کنفرانس که بیشتر آن ها را شرکت های فروشنده نرم افزارهای BPMS ایرانی تشکیل داده بودند، جذابیت بالایی داشت.

حامیان اولین کنفرانس مدیریت فرایند

شش اسپانسر از کنفرانس حمایت مالی کردند جالب توجه است که  از بین این شش حامی چهار شرکت فروشنده نرم افزارهای BPMS ایرانی و یک شرکت در حوره ارتباطات و زیر ساخت (شرکت افرانت) بودند.
تیزر و فیلم کوتاه معرفی این شرکت ها پیش از آغاز کنفرانس و بین زمان های استراحت بارها پخش شد و لوگوی آنها نیز در تمام پوسترها بصورت ویژه و در مسیرهای مختلف قرار گرفت. طبق نظرسنجی به عمل آمده، رضایت حامیان به دلیل مراجعه متخصصین از سازمان های مختلف در سطح بسیار بالایی قرار داشت.
کاتالوگ شرکت های اسپانسر از طریق پکیج های هدیه کنفرانس در ابتدای ورود تقدیم شرکت کنندگان قرار گرفت.

همچنین به دلیل اهمیت موضوع سازمان های و شرکت های بسیاری از کنفرانس حمایت معنوی نمودند که نشان از اهمیت موضوع و جایگاه مدیریت فرایند در ایجاد دولت الکترونیک و همچنین  بهبود سازما ها دارد.
این سازمان ها در اطلاعا رسانی ها یاری رسان کنفراس بوده اند. از حامیان این کنفرانس می توان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان آموزش مدیریت دولتی و بسیاری دیگر اشاره نمود.

سخنرانان اولین کنفرانس مدیریت فرایند

۱۲ سخنران در این کنفرانس به بیان مطالب خود در زمینه مدیریت فرایند پرداختند که به ترتیب موضوعات سخنرانی عبارتند از:

  • ضرورت مدیریت فرایند وچالش های انتخاب ابزارهای BPMS
  • درس‌آموخته‌های پروژه BPM در پژوهشگاه‌صنعت‌نفت
  • نقش فرایند در تحقق استراتژی‌های سازمان
  • حاکمیت فرآیند در عصر تحول دیجیتال
  • ریسک‌ها و چالش‌های استقرار نرم‌افزارهای BPMS
  • معرفی یک متدولوژی جدید در استقرار مدیریت فرایند
  • چند گام فراتر: فرایندکاوی
  • چرا سازمان‌ها فرایند محور نیستند؟
  • مدیریت تغییرات در BPM
  • چند گام فراتر: ربات‌های نرم افزاری
  • افق‌گشایی از تحلیل کسب‌و‌کار برای فرآیندهای سازمان‌های ایرانی

مطالب ارائه شده برخلاف بسیاری از کنفرانس های دیگر،در عین حال که  بار تجربی زیادی داشت به بخش علمی آن نیز توجه خیلی خوبی شده بود بطوریکه بسیاری از سخنرانان، مدیران و مشاورین پروژه های بزرگ مدیریت فرایند کشور به شمار می روند و تجربیات خود را از استقرار مدیریت فرایند بیان نمودند.
همچنین سخنرانی مهندس دلیری موسس و مدیرعامل شرکت توسعه راهکار جهان مدیر که به ارائه یک متدولوژی نوین در زمینه استقرار مدیریت فرایند پرداخت.
این متدولوژی از نظر تجربی در شرکت های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته و همچنین از نظر علمی نیز در یکی از نشریات معتبر خارجی به چاپ رسیده و مود تایید قرار گرفته و همچنین متدلوژی خاص سازمان ها و شرکت های ایرانی طراحی شده است.

همراهی و لطف دوستان عزیز شرکت کننده در دوره بلند مدت پرورش متخصص مدیریت فرایند سال ۱۴۰۰ به تیم برگزار کننده کنفرانس نیز جای تشکر ویژه دارد.
این دوستان عزیز پا به پای ما زحمت کشیدند. ارتباط صمیمی ایجاد شده بین تیم ما و این دوستان از نکات قابل توجه دوره بلند مدت پرورش متخصص مدیریت فرایند سال ۱۴۰۰ به شمار می رود که در گزارش دیگری بصورت مفصل به آن خواهیم پرداخت.

 سخنرانی رودی نیکس به عنوان سخنران خارجی و ترجمه همزمان آن برای حاضرین بدون کوچک ترین ایراد و اشکالی انجام شد. موضوع سخنرانی ایشان فرایندکاوی بود که با استقبال علاقه مندان مواجه شد.

در آخر

نظم فوق العاده در برگزاری کنفرانس مدیریت فرایند و رعایت برنامه زمانبندی اعلام شده قبلی نیز موضوع مهمی بود که تقریباً تمام شرکت کنندگان نسبت به آن ابزار رضایت حداکثری داشتند.
همچنین گواهی نامه شرکت کنندگان در روزهای پیش از برگزاری کنفرانس آماده گردید که در انتها تقدیم شرکت کنندگان گردید.
جذابیت کنفرانس به حدی بود که شرکت کنندگان تا آخرین لحظه  سالن کنفرانس راترک نکرده بودند و مشتاقانه سخنرانی های کنفرانس را دنبال می کردند.
درخواست جهت برگزاری و تکرار این کنفرانس در سال های آینده توسط شرکت کنندگان و حتی سخنرانان عزیز نیز نکته جالب و درخور توجه بود.
در پاسخ به اعتماد دوستان عزیزی که امسال همراه ما بودند و عزیزان دیگری که با وجود اشتیاق آنان و به دلیل تکمیل ظرفیت نتوانستیم شرایط حضورشان را محیا کنیم سال آینده با قدرت بیشتر و ظرفیت خیلی بیشتر کنفرانس را برگزار خواهیم کرد.
در پایان تندیس و تقدیرنامه های ویژه حامیان مالی کنفرانس تقدیم این دوستان عزیز گردید.

امید است با یاری شما عزیزان بتوانیم گامی کوچک در جهت فرهنگ سازی و همچنین افزایش آگاهی سازمان ها در حوزه مدیریت فرایند در سازمان های ایرانی برداریم و کمک کنیم تا ضمن گام نهادن در این مسیر با شناخت کافی و دید کافی در حوزه مدیریت فرایند وارده شده و از نتایج چشم گیر آن مطلع شوند.


سومین کنفرانس مدیریت فرایندهای کسب و کار

2 دیدگاه دربارهٔ «اولین کنفرانس مدیریت فرایند برگزار شد»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا