مرجع تخصصی آموزش، مشاوره و استقرار مدیریت فرایند

شماره تماس دفتر: ۰۲۱۸۶۰۵۱۵۹۸

مکانیزاسیون فرآیند مدیریت تغییر سرخون در بستر BPMS

مکانیزاسیون فرآیند مدیریت تغییر

مکانیزاسیون فرآیند مدیریت تغییر سرخون در بستر نرم افزار BPMS منتخب

خدمتی جدید در حین قرارداد مدلسازی و بهبود فرایندهای پالایش گاز سرخون

این پروژه در  سه فاز در حال انجام است و در حال حاضر فاز سوم آن رو به اتمام است. به زودی گزارش جامع از فعالیت‌های انجام شده این پروژه به همراه درس آموخته آن منتشر خواهیم کرد.

سه فاز این پروژه عبارت است از:

  1. شناخت و مستندسازي فرايندهاي وضع موجود شرکت
  2. تحليل وضعيت موجود فرآيندهاي شرکت، ارزيابي ريسک هاي فرايندي و شناسايي آن
  3. بازنگري، مدلسازي، طراحي، بهبود و پيش جاري سازي فرآيندهاي مورد نظر

در فاز سوم بندی فرایندها آماده اجرا در بستر نرم افزار BPMS شده اند. با توجه به اینکه بهبود و اجرای فرایندها در بستر نرم افزار BPMS می تواند به خوبی منجر به دستاوردهای مدیریت فرایندهای کسب و کار در سازمان گردد، متخصصان این شرکت تصمیم به اجرا و مکانيزه نمودن گروه فرايندي مديريت تغيير بعنوان پايلوت در نرم افزار BPMS منتخب گرفتند.
فرآ
یند مدیریت لذا پس از بررسی های که توسط آن شرکت صورت گرفت سرخون تصمیم بر آن شد تا در اضافه قرارداد (در طی یک قرارداد متمم) اقدام به نصب و راه اندازی، مکانیزاسیون فرایند مدیریت تغییر این شرکت در بستر نرم افزار BPMS توسط کارشناسنان توانمند شرکت توسعه راهکار جهان مدیر صورت گیرد.
لازم به توضیح است فرایند مدیریت تغییر یکی از مهمترین فرایندهای پالایش گاز سروخون است. این فرایند در طی فازهای پروژه با استاندارد BPMN مدلسازی شده، شناسنامه آن تدوین گردیده و همچنین تحلیل و بهبود روی آن صورت گرفته است.


خلاصه ای از شرح این فرایند را در ادامه مطالعه کنید:

مدیریت تغییر در پالایشگاه سرخون با تکمیل فرم درخواست تغییر توسط کارشناس متقاضی آغاز می شود. این کارشناس با توجه به اینکه دامنه کاربرد مدیریت تغییر کل سازمان است هر کدام از کارشناسان شرکت می تواند باشد.
ارزیابی ریسک این تغییر نیز باید صورت بگیرد و سپس توسط رئیس متقاضی بررسی شده و در صورت تایید درخواست به فرم درخواست شماره اختصاص یافته و جهت بررسی به کمیته تخصصی ارجاع داده می شود در غیر این صورت رد درخواست تغییر به اطلاع کارشناس درخواست کننده می رسد و فرآیند به پایان می رسد.
در کمیته تخصصی در صورت نیاز به اصلاح درخواست تغییر به کارشناس متقاضی ارجاع داده شده، در صورت رد درخواست به مدیرعامل ارسال می شود، و در صورت تایید توسط مسئول ایمنی، ریسک تغییر ارزیابی می شود.
درخواست تغییر رد شده که به مدیر عامل ارسال شده است نیز در صورت رد درخواست تغییر به متقاضی اعلام می شود ( و فرآیند به پایان می رسد ) و در صورت تایید درخواست تغییر را مدیر عامل به کمیته تخصصی ارجاع می دهد.
درخواست تغییری که در حال ارزیابی ریسک توسط مسئول ایمنی است در صورت نیاز به اصلاح به کمیته تخصصی ارجاع داده خواهد شد و در صورت تایید به صورت موازی ارزیابی ریسک توسط رئیس HSE و رئیس امور آتش نشانی بررسی می گردد.
و پس از بررسی نتیجه آن ثبت شده و اگر  نتیجه دریافتی ارزیابی ریسک انجام شده توسط رئیس HSE و رئیس امور آتش نشانی به اصلاح نیاز داشت درخواست تغییری که در حال ارزیابی ریسک است به مسئول ایمنی ارجاع داده خواهد شد ( مجدد روال طی می شود ) و اگر مورد تایید باشد جهت بررسی اثر تغییر بر سازمان به رئیس تحلیل سیستم ها ارسال می شود.
رئیس تحلیل سیستم ها درخواست را در صورت نیاز به اصلاح به کمیته تخصصی ارجاع ( ( مجدد روال طی می شود )  ) و در صورت تایید یا رد به مدیر عامل ارجاع می دهد و با تایید مدیر عامل درخواست تغییر تایید و بسته شده و فرآیند پایان می یابد در صورتی که درخواست ارسالی توسط رئیس تحلیل سیستم ها به مدیر عامل توسط مدیر عامل رد شود، مدیر عامل رد درخواست را به متقاضی اعلام می کند و اگر اصلاح نیاز باشد مدیر عامل درخواست را  به کمیته تخصصی ارجاع می دهد و مجدد روال از آنجا ادامه پیدا می کند تا فرآیند بسته شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا