کیس استادی در مورد استفاده از نرم افزار بیزجی bizagi

 

در این مطلب به چند کیس استادی در زمینه استفاده از نرم افزار بیزجی bizagi اشاره می‎کنیم. با مطالعه این موردهای مطالعاتی خواهید دید که چگونه استفاده از نرم افزار بیزجی bizagi توانسته است به شرکتهای بزرگ و صاحب نام در رسیدن به اهداف خاص هر یک از آنها و نهایتا افزایش بهره‎وری کمک نماید.

بررسی اجمالی

شرکت ManpowerGroup یکی از بزرگترین شرکت‎های کاریابی در جهان است که با ۴۰۰۰۰۰ مشتری کار می‎کند و روزانه ۶۰۰ هزار نفر را در شغلهای جدید می‎گمارد. این شرکت پس از گسترش سریع کسب و کار، زیرساختهای IT را با یک سیستم DPA جایگزین کرد که دارای پردازش اتوماتیک بود و توانست تلاشهای مدیریتی را به میزان ۹۰٪ کاهش ‎دهد. این پروژه تحول، یک نمونه فوق العاده است و نشان می‎دهد که چگونه اتوماسیون فرآیند می‎تواند به بهبود یکپارچگی بخشهای مختلف کمک نموده و بهره‎وری تیمها را از طریق اتوماسیون کارهای بدون ارزش افزوده افزایش دهد.

 

اهداف  

  • متحد کردن کسب و کار که در حال حاضر با رویکرد سیلویی(جدا جدا) کار می‏کنند.
  • جایگزینی سیستم IT با راهکار نرم‎افزاری که موجب رشد کسب و کار شود.
  • افزایش بهره‎وری کارکنان.
  • مستند سازی فرآیندهای کسب و کار.
  • تصمیم گیری فوری برای کسب و کار.
  • کاهش زمان تکمیل SLA ها.

 

چالش ها

شرکت ManpowerGroup در اوج بحران مالی و در مدت زمانی کوتاه، اندازه سازمان را بیش از سه برابر بزرگتر کرد. این اقدام بسیاری از فرآیندها، روشها و سطوح فنآوری در سراسر سازمان را با هم ترکیب نمود. بسیاری از فرآیندهای کسب و کار مستند نشدند و مالکیت کارها مشخص نبود. بسیاری از کارها که می‎بایست به صورت خودکار باشند هنوز به صورت دستی انجام می‎شدند و به این معنی بود که کارکنان نمی‎توانستند بهترین استفاده را از وقت خود داشته باشند.

چالش اصلی این بود که فرآیندها و سیستمهای مختلف را تحت یک زیرساخت IT مدرن گرد هم آورند. شرکت پس از آن می‎توانست به راحتی اطلاعاتی ارائه دهد که تمام مجموعه بتواند از آن استفاده کرده و به طور مداوم به بهینه سازی عملیات و به رشد کسب و کار کمک کند.

راهکار

کارشناسان شروع به جستجوی راه حل‏های مختلف نموده و کشف کردند که برخی از ادارات توانسته‎اند با استفاده از نرم افزار بیزجی Bizagi  موفق عمل نمایند. بنابراین تیم تصمیم به استفاده از نرم افزار بیزجی Bizagi و پلتفرم کامل آن گرفت.

این تیم یک فرآیند چهار مرحله‎ای را به اجرا گذاشت: “برنامه. اجرا. اقدام. بررسی ” (Plan. Do. Act. Check). اولین پروسه‎ای که تیم به آن اقدام کرد، ترخیص اعتبار بود. پیش از این ترخیص اعتبار توسط ایمیل فرستاده شده و سپس به صورت دستی به ERP سپرده می‎شد. با استفاده از نرم افزار بیزجی Bizagi و WeMake، عملیات ترخیص اعتبار در سطح CRM در دسترس بوده و با پیشنهادات تجاری درون پلتفرم فرآیند مرتبط گشت. سپس شرکتManpowerGroup  الگوریتم خود را ایجاد کرد که بر طبق آن درخواستها می‎توانستند به صورت خودکار تأیید و منتشر شوند. امروزه ۸۳ درصد از تصمیمات مربوط به اخذ اعتبار به صورت اتوماتیک انجام گرفته و زمان کارکنان برای انجام وظایفی که دارای ارزش بیشتری هستند حفظ می‎شود.

نتایج

در حال حاضر تمام فرآیندهای شرکت، در حال نقشه برداری بوده و مستند شده‎اند. استقاده از نرم افزار بیزجی bizagi سازمان را قادر ساخته تا نتایج قابل توجهی در زمینه صرفه جویی در وقت و افزایش کارایی بدست آورد، از جمله:

  • زمان بسته شدن قرارداد ۸۷.۵٪ کاهش یافت.
  • کارهای مربوط به ایمیل و اکسل۹۰٪ کاهش داشت.
  • زمان تحویل SLA از ۴۸ ساعت به ۲ ساعت کاهش یافت.
  • زمان آشنا کردن کارکنان با مقررات، ۲۰٪ کاهش داشت.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در دریافت آموزش و نصب بیزاجی بیز ای جی:

نرم افزار bizagi

 

  • استفاده از نرم افزار بیزجی bizagi توسط شرکت Geesinknorba

شرکت Geesinknorba یکی از شرکتهای بزرگ در اروپا در زمینه توسعه و تولید وسایل نقلیه جمع آوری زباله و فشرده سازی ضایعات است. این شرکت همچون بسیاری از کمپانیهای تولیدی، درصدد بهبود محیط تولیدی از طریق اتوماسیون و تکنولوژی فرآیندهای هوشمند بوده است. در ادامه، داستان تغییرات ایجاد شده در این شرکت در نتیجه استفاده از نرم افزار bizagi را مرور می‎کنیم.

اهداف  

  • افزایش بهره وری تولید با استفاده از تولید هوشمند.
  • مستندسازی فرآیندها برای مطابقت با ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱.
  • بهینه سازی و اتوماسیون فرآیندهای پیچیده برای سرعت بخشیدن به تولید.
  • توسعه تولید و ایجاد تنوع در وسایل نقلیه پایه.
  • انعطاف پذیری بیشتر و اجازه تغییرات نهایی توسط مشتری.

 

چالشها

شرکت با حجم گسترده‎ای از شرح عملکردها مواجه بود و ۹۹% آنها با توجه به نیازهای مشتری سفارشی سازی می‎شدند. این امر پیچیدگی فرآیندهای تولید را بطور نگران کننده‏ای بالا برده بود. به طور متوسط ۱۱۰ واحد در بخش تولید وجود داشت و مدیریت کارگاه، کار دشواری بود. شرکت تصمیم گرفت با استفاده از یک سیستم عامل، تطابقی میان نیازهای مشتریان و نیازهای بخش تولید ایجاد کند.

راهکار

در ابتدا تیم نگاهی به مفهوم جذاب “کارخانه هوشمند” انداخته و به دنبال این بود که بتواند از طریق IT بهره‎وری را بهبود ببخشد. اما به زودی متوجه شدند که برای رو به رو شدن با پیچیدگی و تنوع موجود در خطوط تولید نیاز به راهکار متفاوتی دارند. لذا به سراغ مفهوم “واحد هوشمند” رفتند. واحد هوشمند می‎توانست با درنظر گرفتن بخش تامین ملزومات، لید تایم و ظرفیت، گامهای تولیدی مختلف را به طور همزمان آغاز کند.

به این منظور، تیم می‎بایست به مستندسازی، بهینه سازی و اتوماسیون فرآیندها بپردازد. با استفاده از نرم افزار bizagi تیم موفق شد مدلهای بصری ایجاد کند که به آسانی قابل درک بوده و باعث مشارکت افراد در پروژه می‎شد. همچنین تیم توانست اپلیکیشن فرآیندها را با استفاده از نرم افزار bizagi ایجاد نماید.

 

نتایج

برای مشتریان Geesinknorba، روش کار جدید هیجان انگیز است. زیرا به شرکت اجازه می‎دهد که بتواند انعطاف پذیری بیشتری برای گنجاندن تغییرات در طول فرآیند تولید داشته باشد. ضمن اینکه تحویل سفارشات سریعتر انجام می‎گیرد. این پروژه همچنین مرحله اول از یک طرح بزرگتر برای ساخت وسایل نقلیه هوشمند است و به مشتریان اجازه می‎دهد که با استفاده از وسایل نقلیه هوشمند کارآیی روزانه خود را افزایش دهند.

به طور کلی، این قابلیت جدید موقعیت منحصر به فردی در بازار برای Geesinknorba ایجاد خواهد کرد. آنها هوشمندترین محصولات موجود در بازار را به شیوه‎ای متفکرانه و چابک تولید می‎کنند. در عین حال که انعطاف پذیری لازم را برای ایجاد تغییرات در جهت نیازهای مشتریان و تحویل سریعتر سفارشات خواهند داشت.

آنها زمان لیدتایم را به میزان مناسبی کاهش داده، کارایی تولید را ۴۵٪ افزایش و خروجی تولید را نیز ۴۰٪ افزایش داده‎اند. این تیم تنها در عرض ۸ ماه با استفاده از نرم افزار bizagi  این نتایج قابل توجه را به دست آورد.

  • استفاده از نرم افزار bizagi توسط Mentis Neuro Health

 

موسسه   Mentis Neuro Healthیک سازمان فوق حرفه‎ای در ارائه توانبخشی عصبی به بیمارانی است که آسیب جدی مغزی دارند.

چالشها

وقتی مورگان، افسر ارشد فناوری دریافت که فرآیند آشناسازی بیمار و شروع مداوای اصلی ۲ تا ۳ هفته زمان می‎برد به سرعت به فکر چاره افتاد. این تاخیر باعث بروز دو مشکل عمده می‎‏شد. اول اینکه بیماران قبل از تحت مداوا قرار گرفتن، زمان زیادی را در بیمارستان در انتظار سپری می‎کردند. دوم اینکه Mentis Neuro  در حال از دست دادن درآمد خود در برابر رقبایی بود که خدمات سریعتری ارائه می‎دادند.

فرآیند بحرانی on-boarding یا آشناسازی بیمار بسیار وابسته به وجود پزشکان بسیار متخصص بود. در نهایت تیم بالینی تصمیم گرفت برای حفظ استانداردها و سازگاری با رشد شرکت‎های دیگر تلاش کند. چالش اصلی این بود که یک فرآیند پیچیده که در آن به دانش تخصصی ویژه‎ای احتیاج است و فقط افراد واجد شرایط می‎توانند آن را ارائه دهند، دیجیتالی شود.

راهکار

مورگان یک توصیه شخصی از یک همکار قدیمی‎دریافت نمود و متوجه شد که با استفاده از نرم افزار بیزجی Bizagi می‎تواند به یک پلتفرم همه کاره برای دریافت نتایج سریع دسترسی داشته باشد. برای دریافت بیزاجی با یک سرویس حرفه‎ای در ایالات متحده تماس گرفته شد.

سپس تیم داخلی در Mentis Neuro بر روی پلتفرم فنی و نقشه برداری از فرآیند تمرکز نمودند. همچون اغلب موارد، Mentis Neuro سعی کرد از توانایی این پلتفرم برای یکپارچه نمودن IT و فرآیندهای کسب و کار با یکدیگر، در جهت موفقیت خود استفاده کند. پزشکان دقیقا نمی‎دانستند چه چیزی مورد نیاز است، اما در ایجاد و طراحی یک مدل فرآیند همکاری کردند. به این ترتیب تیم توانست فرآیند دقیق و قوانین درست کسب و کار را طراحی نموده و سپس مدل به دست آمده را به یک اپلیکیشن کاری تبدیل نماید.

نتایج

موسسه Mentis Neuro توانست با استفاده از نرم افزار بیزجی bizagi بحرانی ترین فرآیند خود را اتوماتیک نموده و زمان پذیزش ۲-۳ هفته‎ای بیمار را به ۲-۳ روز کاهش دهد. با توجه به این دستاورد، هم اکنون تعداد افرادی که Mentis Neuro را در برابر سایر رقبا انتخاب می‎کنند، ۲۱% افزایش داشته است.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در دریافت آموزش و نصب بیزاجی بیز ای جی:

نرم افزار bizagi

 

https://cdn2.hubspot.net/hubfs/480025/BTOES17%20Awards%20Entries/Mentis%20Neuro%20Entry.pdf

https://www.bizagi.com/en/customers/case-studies/professional-services-manpowergroup

https://www.bizagi.com/en/customers/case-studies/manufacturing-retail-geesinknorba

[elfsight_popup id=”3″]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.