ProcessMaker پروسس میکر یکی از bpms ها

 

نرم افزار ProcessMaker پروسس میکر  یک وسیله مدیریتی محبوب در زمینه  BPM و گردش کار محسوب می‎شود. ProcessMaker پروسس میکر به شما این امکان را می‎دهد که فرآیندهای کسب و کار و گردشهای کاری خود را طراحی، اتوماسیون و راه اندازی کنید.

نکته منحصر به فرد در مورد ProcessMaker پروسس میکر  این است که ویژگی‎های زیر را ارائه می‎دهد:

۱) ویژگی منبع باز یا open source بودن

۲) ویژگی on-premise بودن،

۳) ویژگی فضای ابری یا cloud.

تعداد بسیار کمی از محصولات دیگر در این زمینه هستند که این سه مورد را با هم دارا باشند.

نرم افزار  ProcessMaker  توسط شرکتها، دولتها و سازمان‎های آموزشی مورد استفاده قرار می‎گیرد. طراحی فرآیند به وسیله نمادگذاری‎های BPMN 2.0 صورت می‎گیرد که برای اکثر مشاوران فرآیند، آشنا است.

سازندگان ProcessMaker از طریق ویدئو، ایمیل، webinars و چت فوری خدمات پشتیبانی به کاربران خود ارائه می‎دهند. در ادامه به تشریح برخی از ویژگی‎های این نرم افزار می‎پردازیم.

چند اجارهای بودن

چند اجاره‎ای بودن به معماری نرم افزار اشاره دارد و به معنی توانایی اسکان دادن تعداد زیادی از مستاجران (مشتریان) به صورت امن در داخل اجراهای جداگانه‎ای از نرم افزار است. یک راه برای درک چند اجاره‎ای بودن، تصور یک ساختمان آپارتمانی است.

شما مستاجرین زیادی دارید که همه در یک ساختمان زندگی می‎کنند. آنها اموال خود را در آنجا نگهداری نموده، محموله‎های پستی دریافت می‎کنند و روال روزانه خود را انجام می دهند. هر یک از آنها دارای فضای امن و جداگانه‎ای هستند که مخصوص به خودشان است، اما فضاهای مشترکی مانند اتاق نشیمن و راهروها نیز وجود دارند. همه افراد دسترسی مشابهی به این فضاهای مشترک دارند.

مهم نیست که آنها در یک استودیو هستند یا در یک مجموعه لوکس. در یک زمان خاص هر کس ممکن است در ساختمان باشد. اما در مواقعی که همه حضور داشته باشند، معماری ساختمان باید به گونه‎ای باشد که تمام مستاجرین را بدون رها کردن یا ایجاد تراکم در مناطق مشترک، حمایت کند.

نرم افزار چند اجاره‎ای نیز همین مفهوم را دارد. هر مستاجر یا کاربر نرم افزار باید بتواند به عملکرد نرم افزار و داده های ذخیره شده دسترسی پیدا کند بدون توجه به اینکه چندین کاربر دیگر در طول زمان از نرم افزار استفاده می‎کنند.

قابلیت چند اجاره‎ای پروسس میکر  به آن اجازه می‎دهد تا به ده‎ها هزار مشتری، بدون هیچ مشکلی در عملکرد و بدون نیاز به مدیریت اضافی دست یابد. کار کردن با نرم افزارهایی که از ابتدا چند اجاره‎ای نیستند دردسرهای زیادی برای کاربران به همراه دارد و مشکلات بی پایانی را برای مشتریان ایجاد می‎کند.

نرم افزارهایی که خاصیت چند اجاره‎ای را ارائه نمی‎دهند، معمولا برای ارائه گردش کاری مقیاس پذیر در فضای ابری نیز آماده نخواهند بود.

 

 

ProcessMaker پروسس میکر3

 

برا ی آشنایی با مقاله  نمونه های موفق کار با نرم افزار ProcessMaker  مطالعه کنید.

قابلیت های کشیدن و رها کردن

بخش فناوری اطلاعات یک سازمان ممکن است HTML را به صورت بصری درک کند، اما بقیه کارکنان احتمالا این امکان را نخواهند داشت. استفاده از رابطهای کشیدن و رها کردن در ProcessMaker پروسس میکر ، هم برای طراحی وب فرمها و هم برای طراحی نمودارهای فرایند BPMN 2.0 بسیار آسان است. آنها حرکت بین اشیا را آسان می‎کنند.

در ProcessMaker پروسس میکر ، کافی است بر روی همان جزئی که نیاز دارید کلیک کنید و آن را برای ایجاد گردش کار بکشید.

ProcessMaker پروسس میکر2

ساختن جریانهای کاری واقعی شرکت

علاوه بر سهولت استفاده، ProcessMaker پروسس میکر  یک نرم افزار سازگار با BPMN 2.0 نیز هست و قادر به مدیریت پیچیده ترین مشکلات کاری خواهد بود.

کسب و کارهای کوچک که تعداد کارکنان آنها انگشت شمار است شاید تنها نیاز به ابزارهایی مانند صفحات گوگل، فرم های گوگل، trello، zapier، داشته باشند. این کسب و کارها نیاز به انعطاف پذیری و قابلیت دسترسی دارند که توسط ابزارهای ساده ارائه می‎شود. اما در عوض شرکتهای بزرگ، محیطهای پیچیده تری دارند که ترکیبی از ابزارهای پیچیده و بسته‎های نرم افزاری متصل به فضای ابری هستند. این شرکتها دارای گردشهای کاری پیچیده هستند و به همین دلیل نیاز به نرم‎افزارهای واقعا کارآمد در لول سازمانی دارند و نمی‎توانند تنها به برخی از نرم‎افزارهای بیش از حد ساده اکتفا کنند که چندان هم قدرتمند نیستند.

پروسس میکر  به کاربران اجازه می دهد تا جریان کار را با ویژگی‎های زیر ایجاد کنند:

  • گیت‎هایی(Gateways) با شرایط قابل تنظیم
  • گیتهای موازی، فراگیر و انحصاری
  • رویدادهای زمان بندی شده
  • رویدادهای مرزی و مدیریت استثنایی و ظریف
  • رفع و رجوع عالی خطاها
  • ورد کردن و صادر کردنBPMN 2.0 فایل ها
  • فرآیندهای متعدد در پروژه ها
  • تعریف متغیرها
  • طراحی به شکل تودرتو با رابطهای مبتنی بر شبکه های پیچیده و قوانین پیچیده
  • جاوا اسکریپت سفارشی
  • کانکتورها و محرک های سفارشی

ProcessMaker پروسس میکر

 

مزایا و معایب این bpms

پس از شرح یکسری از خصوصیات ProcessMaker پروسس میکر  ، به طور خلاصه به برخی از معایب و مزایای این نرم‎افزار اشاره می‎کنیم:

  • برای پردازش مواردی که ProcessMaker پروسس میکر انجام می‎دهد، می‎توان کدهای PHP و جاوا اسکریپت نوشت. این امر باعث می شود که ProcessMaker پروسس میکر  بتواند برای پاسخگویی به درخواستهای ما در حین گردش کار، انعطاف پذیرتر عمل کند.
  • نرم افزار ProcessMaker پروسس میکر نوعی ابزار برای طراحی فلوچارت What-You-See-Is-What-You-Get فراهم می‎کند. به این وسیله می‎توانیم فرآیند خود را مشابه Visio و به راحتی ترسیم کنیم. همچنین می‎توانیم از این فلوچارت برای پیاده سازی گردش کار خود استفاده نماییم.
  • از طرفی Dynaform، یعنی همان فرم الکترونیکی ProcessMaker پروسس میکر ، ابزار طراحی WYSIWYG است و به ما کمک می‎کند که فرم هایی را طراحی کنیم که در پیشرفت فرآیند سهیم خواهند بود.

به نظرم بهتره مقاله «راهنمای ساده و گام به گام برای دانلود و نصب نرم افزار پروسس میکر (ProcessMaker)» را مطالعه کنید و حالا پروسس میکر را نصب کنید.

 

https://www.trustradius.com/reviews/ProcessMaker پروسس میکر -۲۰۱۷-۱۲-۰۵-۲۰-۴۰-۴۷

https://kissflow.com/bpm/bpm-tools-comparison-features/

https://www.ProcessMaker پروسس میکر .com/blog/bpm/cloud-ready-bpm-tool-comparison /

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.