نرم افزار BPMS

مهمترین ابزارهای پیاده سازی  BPM  (مدیریت فرآیند کسب و کار)

امروزه BPM به عنوان یک نظم و دیسیپلین مدیریتی پذیرفته شده است و اهمیت آن در اقتصاد اتوماسیون سازمانی امروز، غیر قابل انکار است. کسب و کار شما، بدون یک نرم افزار BPM مناسب، گرفتار فرایندهای بی نظم می‎شود و این امر ممکن است منجر به پیامدهای فاجعه بار گردد.

همچنان که این رشته در گذر زمان به بلوغ رسیده است، تعدادی از ابزارهای پیاده سازی  BPM  نیز پدید آمده‎اند تا سازمانها بتوانند از مزایای BPM (صرفه جویی در هزینه‎‌‎ها، کاهش اشتباهات، زمان پردازش سریع تر) بهره مند شوند.

مشکلی که در مورد ابزارهای پیاده سازی  BPM  وجود دارد این است که یافتن چیزی که مستقیما برای شما قابل استفاده باشد دشوار است. ابزارهای آنلاین BPM فراوان هستند و یافتن موردی از میان آنها کار ساده ای نیست .

نگاهی بیاندازید به مقاله شرکت‌های موفق در پروژه‌های مدیریت فرایندهای کسب و کار چه نتایجی را به دست آورده‌اند؟

برای انتخاب ابزارهای پیاده سازی  BPM  چه چیزی باید دنبال شود؟

لیست خرید برای ابزارهای پیاده سازی  BPM  بسته به نیازهای یک کسب و کار می‎تواند طولانی و متنوع باشد. هنگامی که ابزارهای پیاده سازی  BPM  برای اولین بار ظاهر شدند، الزاماتی که در مورد آنها بررسی می‎شد عمدتا بر پایه این بودند که پلتفرم تا چه اندازه استوار است و اینکه آیا می‎تواند پیچیدگی یک موتور گردش کار را مدیریت کند. با این حال، نیازها تغییر کرده‎اند. در حال حاضر، اکثر سیستم‎های BPM می‎توانند پیچیدگی که مورد نیاز شماست را اداره کنند. ویژگی های کلیدی جدید برای ابزارهای مدیریت فرایند کسب و کار، شامل کاربر پسند بودن، در اختیار گذاشتن فضای ابری و متحد بودن با دیگر اپلیکیشن‎ها است.

۵ ابزار برتر پیاده سازی BPM

  • پروسس میکر (ProcessMaker ): یک راه حل منبع باز (open source) برای مدیریت جریان کار و BPM. شامل طراحی، اتوماسیون و راه اندازی فرآیندهای کسب و کار و گردش کار. پروسس میکر جریان اطلاعات میان داده‌‎ها و سیستم را بهبود می‎بخشد. مهمترین ویژگی آن، منبع باز بودن آن است. این نرم افزار در حال حاضر توسط هزاران شرکت در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‎گیرد.
  • Zoho Creator : یک پلتفرم توسعه اپلیکیشن low-code است. زوهو برای کمک به کاربران جهت ایجاد اپلیکیشن‎هایی برای موبایل، تبلت و وب در سطح سازمانی، طراحی شده است. رابط کاربری ساده این پلتفرم، به شما امکان ایجاد برنامه‎های سفارشی برای هر مجموعه داده مورد نیاز، تعریف گردش کار و همچنین پیکربندی قوانین کسب و کار برای شرایط کاری منحصر به فرد خودتان را می‎دهد.
  • KiSSFLOW : یک نرم افزار مدیریت گردش کار و BPM که برای ایجاد اپلیکیشن‎های تجاری استفاده می‎شود. پلتفرمی مبتنی بر وب که بصری بوده و استفاده از آن آسان است. از جمله ویژگیهای این نرم‎افزار، پیگیری پیشرفت، انفرادی بودن ورود به سیستم و گزارش دهی پیشرفته است.
  • Nintex : ابزار Nintex Workflow امکان تبدیل دیجیتال را از طریق اتوماسیون فرایند فراهم می‎آورد. می‎تواند با Microsoft Office، SharePoint و Project Server کار کند. از جمله ویژگیهای آن می‎توان به اتوماسیون، امکان ایجاد فرمهای مبتنی بر فرآیند، اتصالات Nintex و تحرک اشاره کرد.
  • Bizagi : بیزاجی، ابزاری ۳ بعدی است: Bizagi Modeler (مدلساز بیزاجی)، Bizagi Studio (کارگاه بیزاجی) و Bizagi Engine (موتور بیزاجی). بیزاجی یک ابزار اتوماسیون سریع و کارآمد است.

ما در این مطلب پنج ابزار مدیریت  فرایند کسب و کار را معرفی نمودیم . برای کسب اطلاعات بیشتر می‎توانید به دیگر مطالب منتشر شده در وب سایت ما در این زمینه مراجعه فرمایید.

برای آشنایی با گام‌های چرخه مدیریت فرایند اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.