مرجع تخصصی آموزش، مشاوره و استقرار مدیریت فرایند

شماره تماس دفتر: ۰۲۱۸۶۰۵۱۵۹۸

آشنایی با APQC و الگو برداری

آشنایی با APQC و الگو برداری.

 با الگو برداری سرعت رشد کسب و کار خود را چند برابر کنید. APQC یک مدل مرجع می‌باشد که با مطالعه و احرای در بیش از 500 شرکت موفق به دست آمده است و اکنون بسیار از شرکتها از  APQC به عنوان مرجعی جامع استفاده کرد و از الگوهای آن در فرایندها جهت اصلاح، بهبود و  رشد خود بهره می‌گیرند.

چارچوب طبقه‌بندی فرآیند مرکز بهره‌وری و کیفیت آمریکا[۱] (APQC) توسط مرکز آمریکایی بهره‌وری و کیفیت در سال ۱۹۷۷ با درخواست برخی اتحادیه‏‌های صنفی و مقامات رسمی دولتی در آمریکا تاسیس گردید، اما هیچگاه فعالیت آن محدود به آن کشور نبوده است.

در سال ۲۰۰۸، سازمان‌های  APQC و IBM در جهت ارتقاء “چارچوب طبقه‌بندی فرایند – PCF” فراصنفی و توسعه تعدادی از چارچوب‏های ویژه صنایع مختلف با یکدیگر همکاری مشترکی را آغاز نمودند

قصد و نیت آنان از انجام این کار، ایجاد مدلی بود تا واحدهای کسب وکار و سایر سازمان‌ها را تشویق کند که فعالیت‌هایشان را بیشتر از دیدگاه فرایندی و فراصنفی نسبت به دیگاه محدود وظیفه‌ای مشاهده کنند

چارچوب طبقه‌بندی فرآیند APQC مستقل از نوع صنعت عمل می‌کند و به عنوان مدلی سطح بالا و سازمانی پیشنهاد شده است. این مدل به سازمان اجازه می‌دهد تا فعالیت‌هایش را با نگاهی فراتر از حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، ارزیابی نمایند.

PCF توسط پایگاه داده‌های Open Standards Benchmarking Collaborative (OSBC) و انجمن مشاوره‌ای متشکل از رهبران جهانی صنعت تحت نظارت و رهبری APQC، به عنوان یک استاندارد باز پشتیبانی می‌شود.

PCF تمام فرآیندهای خاص یک سازمان مشخص را در فهرست خود وارد نمی‌کند و همچنین همه فرآیندهای فهرست شده در این چارچوب در هر سازمانی کاربرد ندارد.

 

می‌خوام دانلود کنم

 

[elfsight_popup id=”5″]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا