معماری فرایند گمرک

طبق قرارداد منعقد شده در این پروژه و تقریبا تمامی پروژه‌های مشابه “پروژه مدل‌سازی، تحلیل و بهبود فرایند” در فاز اول، معماری فرایندهای موجود در سازمان مربوطه تهیه شده است.
این معماری فرایند تدوین شده حاصل برگزاری جلسات تک به تک تشکیل شده با خبرگان هر واحد در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران است.
در این جلسات خبرگانی که با آنان مصاحبه انجام شد، فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند را شرح داده و شرکت توسعه راهکار جهان مدیر براساس استانداردهای جهانی مانند APQC و تجربیات تهیه معماری فرایند سازمان‌های مختلف در این چند ساله، مرزهای هر فرایند را مشخص و برای آن نام، گروه و کلان فرایند همچنین نام مالک فرایند را مشخص می‌کنند.
معماری فرایند شرکت‌ها و شعبات انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران  در ۱۲ کلان فرایند، ۶۷ گروه فرایند و نزدیک به ۲۲۰ تهیه شده است.
توجه داشته باشید قبل از اتمام فاز اول و شروع فاز دوم حتما معماری فرایند تهیه شده برای خبرگان در ارسال شده است تا در صورت اصلاحات اقدامات لازم انجام شود و در صورت تایید فاز دوم را شروع نماییم.
همانطور که در بالا اشاره شد از این معماری فرایند در فاز ۲ پروژه استفاده می‌شود؛ یعنی هر کدام از فرایندهای مشخص شده در فاز ۲ همراه با مالک فرایند تعیین شده در نرم‌افزار ویژوال پارادایم ترسیم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.