مدیریت فرایند

برای جلب حمایت مدیر ارشد باید است او را متقاعد کنید که اجرای پروژه مدیریت فرایندهای کسب و کار مزایایی شگرفی برای سازمان دارد. ابتدا لازم با برخی اصول متقاعد سازی آشنا شوید و در ادامه مفاهیم تخصصی لازم برای ارائه به مدیرارشد را بیاموزیم.

متقاعدسازی نیازمند زمان است و یک روزه و یک شبه اتفاق نمی‌افتد. در ابتدا باید اصول و قواعدی را پایه‌ریزی نمود تا به این هدف دست یابید، باید نوع ارتباط را طرح‌ریزی کرد، ‌هدف از ارتباط را مشخص کرد، ابزارهای مورد نیاز را شناسایی کرد،‌ احساس مخاطب را درک کرد، انگیزه مخاطب و …

متقاعدسازی روش‌های مختلفی دارد در این نوشتار ما ده نکته طلایی متقاعدسازی را برای شما بیان می‌کنیم. با استفاده از این ده اصل طلایی شما حتما قادر به متقاعدسازی مدیر ارشد سازمان خود می‌شوید.

  1. مخاطب را بشناسید.

تاریخچه‌ای از موضوعات مورد علاقه، اهداف، سلایق،‌آرزوها و … مخاطب را شناسایی کنید و به دنبال تجربیات مشترک باشید. نقاط قوت و ضعف او را شناسایی کرده و زبان و ادبیات مشترک ایجاد کنید.

  1. همیشه به دنبال فرصت باشید.

در هر لحظه و هر جایی به دنبال صحبت کردن درباره این موضوع باشید و در جای جای سازمان با بهره‌گیری از رویدادهای پیرامونی از BPM صحبت کنید. اتفاقات خوب را به BPM نسبت دهید و رخدادهای بد سازمان را به استقرار نداشتن BPM.

  1. مراقب برخورد اول و زاویه ورود خود باشید.

اولین باری که موضوع را بیان می‌کنید بسیار بسیار مهم است و خیلی از دیدگاه‌ها در همان لحظه شکل می‌گیرد.  دقت کنید که از کجا شروع می‌کنید، چه چیزهایی را می‌گویید. برای او تصویرسازی کنید، نظرات افراد شناخته شده را درباره BPM بیان کنید. به انتظارات او پاسخ دهید و او را تسلیم نگاه فرایندی کنید.

  1. تمایز ایجاد کنید.

از قابلیت‌های BPM به عنوان یک ابزار و تکنیک متفاوت صحبت کنید. برای مثال با بهره‌گیری از مصادیق سازمانی بیان کنید BPM در سازمان یکپارچگی ایجاد می‌کند، امکان اندازه‌گیری عملکرد ایجاد می‌کند،‌ بهبود مستمر را انجام می‌هد و ….

  1. قانون پل طلائی.

به این توجه کنید مدیرارشد سازمان علاقه‌ای به پذیرش ریسک بالا و کسب نتایج در بلندمدت ندارد. با توجه به دوره مدیریت افراد در سازمان‌ها، اغلب مدیران به دنبال نتایج کوتاه مدت می‌باشند. بنابراین از نتایج کوتاه مدت BPM صحبت کنید. شما با اولویت بندی و انتخاب یک فرایند می‌توانید ظرف مدت حداکثر دو ماه نتایج ملموسی از اجرای این تکینک در کل سازمان را به نمایش بگذارید.

  1. تشویق، تقدیر و تشکر فراموش نشود.

همیشه افرادا به دنبال تحسین شدن و مورد تایید قرار گرفتن هستند پس مدیر و فعالیت‌هایش را تحسین کند و از اقدامات صورت گرفته توسط او تشکر کنید. همه ما انسان‌ها همیشه محبت را دوست داریم.

  1. بازخورد حین صحبت‌ها بازخورد دریافت کنید.

در حین صحبت کردن به حالت چهره مدیر توجه کنید، به حرکات دست و بدن او توجه کنید، به پاسخ‌ و صحبت‌ها او کاملا توجه کنید و متوجه دغدغه‌هایش شوید. متناسب با این بازخوردها، واکنش نشان دهید و با او کاملاً همراه باشید. به هیچ عنوان اجاز ندهید تنش  و ناسازگاری رخ دهد و در صورت لزوم عقب نشینی کنید.

  1. از برندهای شناخته شده مثال بزنید.

از اثر ارابه‌ای استفاده کنید. همه دوست دارند در جمع برترین‌ها باشند بنابراین از شرکتها مطرح دنیا مانند آدیداس به عنوان شرکت‌هایی که BPM را در خود استقرار داده صحبت کنید و نتایج شگفت‌آور ان را در آن سازمان‌ها بیان کند. با ایجاد قدرت برای BPM روی افکار اثرگذار باشید.

  1. از آمار و ارقام استفاده کنید.

یکی از مشکلات اساسی سازمان را در نظر بگیرد. این مشکل چه اثرات منفی‌ای بر عمکلرد مالی سازمان دارد؟ با استقرار BPM و بهبود آن پیش بینی می‌کنید چه نتایجی به دست آید. سعی کنید تمام این موارد را به اعداد و ارقام و به صورت کمی بیان کنید.

  1. به دنبال تاثیرگذاری کلامی باشید.

در هنگام تصمیم‌گیری‌های رئیس و اعلام نظرش، موضوع دومی را مطرح کنید. این امر به گونه‌ای انجام دهید که موضوع اول و اصلی در آن مستتتر شود به نظر آید که موضوع اول مورد تایید قرار گرفته است.

در طول مذاکره به طور مستمر توجه داشته باشید چه چیزی برای رئیس جذاب است و انگیزه‌ او چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.