فرهنگ فرآیندمحوری نگرش افراد و همچنین نحوه برخورد سازمان با تغییرات و چالش‌های سازمان ها شکل می‌دهد. بر همین اساس آموزش به عنوان رویکردی مهم برای انتقال این مفاهیم بنیادین و ارزشی است.

ما از طریق آموزش و آن هم آمزش هایی ویژه برای مدیرعامل و معاونین، مدیران و کارمندان در گروه های مختلف این مهم پیش میبریم. این موضوع در نگرش سازمانی و حرکت به سوی فرایند محوری بسیار اثرگذار بوده و نتایج خوبی در این مسیر ایجاد کرده است.

بنابراین فرهنگ فرآیندمحوری را می‌توان از طریق آموزش توسعه داد. آموزش تغییرات مطلوبی را در فرهنگ و ارزش‌ها برای پیشرفت و توسعه جامعه به ارمغان می‌آورد.

در اولین قدم سمیناری ویژه مدیرعامل و معاونین برگزار شد. در این سمینار تمرکز بر تغییر نگرش سازمانی از وظایف محوری به فرآیندمحوری و همچنین تبیین دقیق مفاهیم فرایند و مدیریت فرایند بود.

ایجاد تغییر نگرش و تفکر فرآیندمحوری در راستای اجرای فاز اول پروژه مدلسازی، تحلیل  و بهبود فرآیندهای شرکت فولاد سپید فراب کویر و همچنین جهت رسیدن به یک زبان مشترک با کارکنان و آشنایی با مفاهیم مدیریت فرآیند ابتدا یک دوره آموزشی مدیریت فرآیند برای کارکنان منتخب شرکت که نمایندگان فرایندی واحدهای خواهند بود در این شرکت برگزار گردید. در این جلسات آموزشی علاوه بر مفاهیم، نیاز سازمان‌ به استقرار مدیریت فرآیند و مسائل پیرامون آن تشریح و بررسی گردید.

پس از برگزاری دوره مدیریت فرآیند، از آن‌جایی که معماری فرآیندهای کسب و کار سنگ بنای هر پروژه مدلسازی، تحلیل و بهبود فرآیندها می‌باشد به همین منظور یک کارگاه ساختار یافته آموزشی درخصوص نحوه استخراج معماری فرآیند و همچنین نحوه دسته بندی فرآیندها (کلان و گروه‌) بر اساس APQC در شرکت فولاد سپید فراب  برگزار گردید. این آموزش باعث گردید که مفاهیم  مورد نیاز برای گام بعدی که طراحی معماری فرآیندها است را فرا گیرند.

از آن‌جایی که برای بلوغ فرآیندهای کسب و کار یکی از مهم ترین بخش‌هایی می‌باشد که می‌توان متوجه شد سازمان در چه مرحله ای قرار دارد و برنامه‌های آتی سازمان برای رسیدن به تعالی سازمانی مورد نظر با مشخص شدن بلوغ فرآیند میتواند مشخص گردد. در همین راستا دوره آموزشی اندازه‌گیری بلوغ سازمانی برای کارکنان شرکت فولاد کویر سپید فراتب برگزار گردید.

پس از برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز  و رسیدن به یک زبان مشترک، کارگاه‌های ساختار یافته برای کمیته اجرایی در ۲ روز برای دو گروه مختلف برگزار گردید. در این کارگروه‌ها، کارکنان واحدها با تکمیل کاربرگ احضا فرآیند و نوشتن فعالیت‌ها و وظایف خود ما را در رسیدن به یک پیش‌نویس ابتدایی از معماری فرآیندکمک کردند. پس از برگزاری کارگاه ساختار یافته و استخراج پیش نویس ابتدایی لیست فرآیندها، جلسات اختصاصی با نفرات و خبرگان هر واحد برگزار گردید تا تمام فرآیندهای واحدها شناسایی شود. در معماری فرآیندی که براساس خبرگی تهیه شود مرزهای فرآیندها درستی مشخص می‌شود زیرا یک معماری فرآیند صحیح اصلی‌ترین ورودی فاز مدلسازی است و دانستن حد و مرز فرآیندها یکی از مهم‌ترین دلایل تفاوت مدلسازی توسط خبرگان مدلسازی فرآیند و سایرین می‌باشد که توسط همان معماری فرآیند استاندارد رقم می‌خورد.  شرکت توسعه راهکار جهان‌مدیر یکی از پیشگامان تهیه معماری فرآیندهای کسب و کار می‌باشد که می‌تواند در راستای تهیه این اصل مهم یاری رسان سا زمان‌ها باشد.

همچنین برای شناخت بهتر شرکت فولاد سپید فراب کویر و شناخت بیشتر با این کسب و کار بازدیدی از این شرکت به عمل آمد که مشاورین شرکت توسعه راهکار جهان‌مدیر با شناخت کامل از این صنعت بتوانند به استخراج تمامی فرآیندها و پس از آن به استخراج تمام فعالیت‌ها بپردازند.

 

شرکت جهان مدیر جهت استقرار مدیریت فرایند متدولوژی ای کاملا بومی توسعه داده است که استقرار مدیریت فرایند بسیار موثر و راهبری است.

شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با خدمات شرکت توسعه راهکار جهان مدیر و یا دریافت مشاوره قبل از شروع به استقرار مدیریت فرایندهای کسب و کار فرم مشاوره را از اینجا دریافت و  تکمیل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.