اتمام فاز دوم پروژه نیروفراز جنوب شرق

طبق قرارداد منعقد شده شرکت توسعه راهکار جهان مدیر با شرکت نیروفراز جنوب شرق – فعال در حوزه احداث ، بهره‌برداری و نگهداری سیستم‌های تولید و شبکه‌های انتقال و توزیع نیروی برق – اتمام فاز دوم پروژه نیروفراز جنوب شرق با عنوان “پروژه مدلسازی، تحلیل، طراحی و بهبود شرکت نیروفراز جنوب شرق” دو فاز آن با عنوانین ذیل به صورت کامل انجام شده است:
فاز اول: شناخت و مستندسازی وضعیت موجود فرایندها – طراحی معماری فرایند اولیه
در این فاز با برگزاری جلسات مصاحبه میان شرکت توسعه راهکار جهان مدیر و مدیران شرکت نیروفراز جنوب شرق، تمامی فرایندهای وضع موجود در این شرکت شناسایی و با توجه به مدل‌های مرجع معماری فرایند (APQC) در گروه و کلان فرایندهای مرتبط دسته‌بندی شده‌اند.

فاز دوم: مدلسازی وضعیت موجود ۲۰ مورد از فرآیندهای منتخب شرکت نیروفراز جنوب شرق و تدوین شناسنامه فرایند
پس از تایید معماری فرایند وضع موجود این شرکت، اقدام به برگزاری جلسات مدلسازی ۲۰ فرایند به انتخاب شرکت نیرو فراز و تکمیل شناسنامه آن‌ها با همکاری مالک هر فرایند انجام شده است.
قابل ذکر است مدل فرایندها در آخرین سطح یعنی سطح ۴ مدلسازی شده‌اند؛ که با توجه به مدل رسم شده می‌توان فرایند را در سیستم‌های BPMS رسم و اجرا نمود.
برخی از بهبودهای انجام شده در این فرایندها عبارتند از:
• افزودن فعالیت هایی جهت بررسی بهتر مستندات و فعالیت های انجام شده در فرایند در راستای افزایش دقت فرایند.
• حذف نمودن فعالیت هایی که ارزش افزوده برای فرایند ایجاد نمی‌کنند.
• جابه‌جایی فعالیت ها جهت درج فعالیت در فرایند مرتبط و صحیح.
• همچنین شناسایی فرم های مورد نیاز جهت استفاده و ایجاد یکپارچگی در انجام فرایندها.
• و …..
این بهبود ها منجر به افزایش کیفیت انجام کار در فرایندها وو همچنین کاهش هزینه و افزایش سرعت انجام کارها در شرکت نیروفراز جنوب شرق خواهد شد.
در ادامه فاز سوم این پروژه در حال انجام است.
فاز سوم: بازنگری، بهبود کیفی و طراحی مدل مطلوب ۲۰ مورد از فرآیندهای منتخب شرکت نیروفراز جنوب شرق – مدلسازی فرایندها در سطح ۴:
در این مرحله ۲۰ فرایند مدلسازی شده در فاز دوم پروژه مورد تحلیل و بهبود قرار گرفته‌اند، این تحلیل و بهبود با توجه به عارضه‌های اعلامی توسط مالک فرایند و بررسی فرایندها توسط تیم مدلسازی شرکت توسعه راهکار جهان مدیر انجام شده، مدل‌ها و شناسنامه‌های وضع مطلوب این فرایندها تهیه و در جلسه کارگروهی مشترک با مالک هر فرایند نهایی خواهد شد.

شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با خدمات شرکت توسعه راهکار جهان مدیر و یا دریافت مشاوره قبل از شروع به استقرار مدیریت فرایندهای کسب و کار فرم مشاوره را از طریق لینک زیر مشاهده و تکمیل نمایید:
برای تکمیل فرم مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.