چگونه الگوهای بهبود یافته را اجرا کنیم؟

قبل از شروع به مطالعه این مقاله بهتر مقالات مربوط به الگوبرداری و رشد سریع کسب و کار در سایت WWW.JAHANMODIR.COM  را مطالعه بفرمایید، این مقاله یک راهکاری اجرایی برای تحقق مطالب بیان شده در مقالات قبلی است.

پس از آنکه شما الگوها، رویه‌ها و در واقع فرایندهای بهبود یافته را برای تغییر طراحی نمودید نیاز به ابزاری برای اجرایی کردن آنها دارید. اولین ابزاری که خدمتتون معرفی می‌کنم بیشتر برای کسب و کارهایی است که قبل از این چنین اقدامات را انحام نداده و در شروع راه هستند و ابزار دوم مربوط به کسب و کارهای می‌شود که این مسیر را طی کرده و قبلا در این زمینه اقدامات موفق داشته‌اند.

  1. تدوین دستورالعمل‌ها:

با کمک دستورالعمل‌ها شما رویه‌ها و فرایندهای طراحی شده را به صورت گام به گام شرح داده و مسیر انحام را مشخص می کنید.

 

اما بعد مدتی بهتر است وضعیت را تغییر داده و یک قدم به جلو بروید زیرا مهم‌ترین عامل که باعث کندی رشد و بروز خطاهای زیاد می‌شود این عامل خواهد بود: ” انجام کارها به صورت سنتی”. حال زمان مکانیزه و خودکار کردن این فرایندها و سیستم‌هاست پس به سراغ ابزار دوم بروید.

  1. استفاده از نرم‌افزارها

برنامه‌هایی وجود دارند که با کمک ان‌ها شما می‌توانید خود نرم افزار مودر نیاز و مخصوص به کارتان را ایجاد کنید!!

تنها نیاز است آموزش‌ها اولیه را ببیند و فرایندهای کاریتان را طراحی کرده باشید. به این برنامه‌ها سیستم های مدیریت فرآیند کسب و کار(BPMS) می‌گویند و در واقع مجموعه ای از روش‌ها، ابزار و تکنولوژی مورد استفاده جهت طراحی، تصویب کردن، تجزیه و تحلیل و کنترل عملیات و  فرآیندهای کسب و کار هستند.

در بسیار از مواردبرای تولید نرم افزار از روشها سنتی  استفاده می‌شود که همه با مشکلات آن آشنا هستیم، مخصوصاً زمانی که نیاز به تغییر در نرم افزار بعد از تولید آن شده باشیم !! مابه جای روش‌های سنتی، به شما BPMS را پیشنهاد می‌کنیم  زیرا علاوه بر اینکه به شما قدرت تولید نرم افزار منحصر به کسب و کارتان را توسط خودتان می‌دهد:

  • BPMS یک رویکرد مدیریتی است.
  • BPMS یک تکنولوژی نرم‌افزاری است.
  • BPMS یک روش توسعه سیستم‌های کاربردی است.
  • BPMS یک الگوی یکپارچه‌‌سازی کاربردهای سازمانی است.
  • تغییر در ان نسبت به روش‌های سنتی بسیار آسان‌تر و کم هزینه‌تر است
  • ….

یک BPMS قابلیت‌های زیادی دارد از جمله:

  • بهینه سازی استراتژیک تعریف فرآیندهای کاری با توجه به فرصت‌های جدیدی که برای کسب و کار به وجود می آید.
  • پیاده سازی و تکمیل بهنگام فرآیندهای کاری و تخصیص موثر منابع به فرآیندها، امری بسیار مهم بوده و دومین هدف به شمار میرود.
  • توجه به نظارت ارزیابی فرآیندهای کاری؛ با این هدف که مشخص شود اهداف استراتژیک کسب و کار تا چه حد به صورت موثر تحت پوشش قرار گرفته است.
  • کیفیت و هزینه (شامل زمان و منابع مورد استفاده )در فرآیندهای کاری که تاثیر زیادی بر ماهیت تجارت سازمان بر جای میگذارد.
  • نمونه فرآیندهای کاری باید به گونه‌ای باشد که اگر یکی از نمونه‌ها در هنگام اجرا دچار مشکل شد، بقیه فرآیندها بتوانند به کار خود ادامه دهند.
  • فرآیندهای کاری توسط ترکیبی از انسان و ماشین انجام میشود، بنابراین ممکن است زمان انجام فرآیند از چند ثانیه تا چند ماه طول بکشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.