نرم افزارهای گردش کار

در مقاله قبلی که از سایت جهان‌مدیر منتشر شد به گردش کار و همچنین به ویژگی‌هایی که این ابزارها باید داشته باشند اشاره کردیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی نرم افزارهای گردش کار (WorkFlow Management Software) بپردازیم.

بازار نرم‌افزار مدیریت گردش کار طی چند سال گذشته رشد مداومی داشته است. بسیاری از سازمان‌ها در پی افزایش بهره‌وری خود هستند بنابراین بسیاری از مشاغل و تیم‌ها شروع به استفاده از یک سیستم اختصاصی برای مدیریت گردش کار کرده اند.

داشتن یک نرم افزار یا برنامه مناسب، تیم ها را قادر می‌سازد تا روندهای کاری معمول خود را برای کارآیی بهینه انجام دهند. اما یافتن یک نرم افزار مدیریت گردش کار که با علاقه کسب و کار و تیم شما مطابقت داشته باشد، کار بسیار سختی است. در زیر لیستی از بهترین نرم‌افزارهای گردش کار آورده شده است. با ما همراه باشید.

قبل از شروع مقایسه ویژگی ها هریک از این نرم‌افزارها، بار دیگر بهتر است هدف از داشتن یک نرم‌افزار گردش کار را درک کنیم.

نرم افزار مدیریت گردش کار یک پلتفرم پیشرفته است که ابزارهای انعطاف‌پذیر برای بهبود گردش‌کار شما را فراهم می‌کند. این امکان را به شما می‌دهد تا گردش‌کار را به روشی ایده آل ایجاد کنید، کارهای اضافی را پیدا کنید، فرایندهای کار را به صورت خودکار انجام دهید، زمینه های بالقوه بهبود را شناسایی کرده و به سطوح جدیدی از کارایی دست یابید.

وقتی به دنبال یک ابزار مدیریت گردش‌کار هستید، این محصول باید بتواند نیازهای که در ادامه گفته می‌شود را برطرف کند. این نیازها عبارتند از:

کار را همانطور که می‌خواهید مدیریت کند.

گردش کار سفارشی ایجاد کند.

مدیریت کار را آسان کند.

مراحل را مشخص کند و وظایف را به مرحله تبدیل کند.

گردش کار را با هر لیست کار ادغام کند.

روندهای تکراری را ساده کند.

ایجاد و تعیین وظایف را مجاز کند.

مراحلی را ایجاد کند که در آن بتوان وظایف را تعریف و جابجا کرد.

وظایف را در هر مرحله همگام سازی کند.

وظایف موجود در فرآیندها را پیگیری کند.

در طول مسیر با تغییرات سازگار شود.

و … .

بهترین نرم افزار مدیریت گردش کار چیست؟

بهترین نرم افزار مدیریت گردش کار  (WMS) نرم افزاری است که با مجموعه‌ای از ویژگی‌های قدرتمند برای تنظیم، انجام و نظارت بر وظایف ارائه می‌شود. نرم‌افزارهای گردش کار ابزاری است که کل اکوسیستم مدیریت کسب و کار/تیم را پشتیبانی و خودکارسازی می‌کند و گردش کار بهینه و بهینه‌تری ایجاد می‌کند.

با این حال، یافتن بهترین ابزار مدیریت گردش کار آسان نیست. دانستن اینکه چگونه بهترین نرم افزار مدیریت گردش کار را برای تیم خود (و اهداف شغلی خود) انتخاب کنید، بسیار مشکل است. بیشتر اوقات، مدیران در نهایت نوع اشتباهی از ابزار را انتخاب می کنند و نتایج قطعاً خوب نیست.

در اینجا لیستی از بهترین برنامه‌ها و ابزارهای مدیریت گردش کار آورده شده است که ممکن است بخواهید در انتخاب ابزار گردش کار در نظر بگیرید.

  1. ProofHub

ProofHub یک نرم افزار بصری مدیریت پروژه است که انعطاف پذیری را در نحوه مدیریت مدیران پروژه و تیم ها به ارمغان می‌آورد. بدون شک یکی از متنوع‌ترین راه حل های نرم افزاری برای مدیریت پروژه و همکاری تیمی است.

این نرم افزار دارای لیست طولانی ویژگی‌هایی مانند بحث، گپ، گانت چارت، گردش‎کار سفارشی، تابلوهای Kanban، ردیابی زمان، اندازه‌گیری پیشرفت، مدیریت وظایف، نمایش های متعدد لیست کارها و موارد دیگر است.

۲.   Nintex

Nintex یک راه حل برتر برای مدیریت گردش‌کار برای شرکت‌ها است. هدف از این راه حل کمک به مشاغل است که فرآیندهای خود را به راحتی و به سرعت خودکار کنند.

آن‌چه این نرم‌افزار را به یکی از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت گردش‌کار تبدیل کرده است، سهولت استفاده از آن است. Nintex تیم‌ها را قادر می سازد تا به راحتی فرایندهای کار را  مستند کنند، محتوا را ادغام کنند و به نتایج بهتری برسند.

۳.    Zapier

Zapier یک نرم‌افزار مبتنی بر وب است که شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا گردش‌کارهای مختلفی را به طور خودکار در راستای افزایش بهره وری به یکدیگر متصل کنند. این مجموعه ابزارهای مناسبی را در اختیار تیم‌ها قرار می‌دهد تا آن‌ها با تلاش و خطای کمتری بتوانند کارهای بیشتری را انجام دهند.

آن‌چه Zapier را منحصر به فرد می‌کند داشبورد توانمند آن است که به تیم‌ها امکان می‌دهد تا برنامه‌ها را به راحتی مدیریت کنند. Zapier سیستم‌ها و فرایندهایی را ایجاد می‌کند که به تیم‌ها اجازه می‌دهد آن‌چه را که در انجام آن‌ها بهتر هستند انجام دهند. این روش حرکت داده‌ها بین صفحات وب مختلف را ساده می‌کند تا تیم‌ها بتوانند روی موارد مهم تمرکز کنند.

  1. ProWorkflow

ProWorkflow ابزاری برای مدیریت گردش کار است که در درجه اول روی قابلیت مشاهده و کنترل تمرکز دارد. این ابزار یک گزارش خلاصه از کارهای فعال، تمام شده و آینده در اختیار تیم‌ها قرار می‌دهد. این ابزار همچنین دارای یک Drag & Drop، گانت چارت، برگه های زمانی و غیره است که به تیم ها اجازه می‌دهد کنترل بهتری بر وظایف و پروژه های خود داشته باشند.

ProWorkflow یک برنامه ویژه تلفن همراه برای کاربران Android ، iOS و Blackberry ارائه می‌دهد که به آن‌ها امکان می‌دهد از هر دستگاه یا مکانی به تمام ویژگی‌های استاندارد خود مانند پیام رسانی تیمی، ردیابی زمان، مدیریت کار و غیره دسترسی پیدا کنند. به علاوه، این یک سیستم API باز است این بدان معناست که می‌تواند بدون هیچ مشکلی عملاً با برنامه های تجاری محبوب شخص ثالث ارتباط برقرار کند.

  1. Process Street

Process Street یک نرم افزار ساده و در عین حال قوی برای کار و مدیریت فرآیند است. این یکی از ساده ترین راه حل هایی است که تیم‌ها می‌توانند برای مدیریت گردش کار و چک لیست های تکراری هنگام کار روی پروژه‌ها استفاده کنند. این نرم افزار تقریباً برای هر تیمی در هر محیط کاری مشخص کار می‌کند.

با استفاده از Process Street، مشاغل با استفاده از چک لیست‌ها روند کار خود را ردیابی می‌کنند، از حداقل خطا اطمینان می‌یابند و از همه مهمتر در وقت خود صرفه جویی می‌کنند. این نرم‌افزار تیم‌ها را قادر می‌سازد چک لیست‌های مکرر ایجاد کنند، بدون مشکل از آن‌ها استفاده کنند و آن را تا زمان تکمیل ردیابی کنند. علاوه بر این، این مجموعه طیف وسیعی از افزودنی های پیشرفته مانند مجوزهای سفارشی، اتوماسیون و گزارش را ارائه میدهد که به کسب و کارها کمک میکند تا بیش از آنچه انتظار دارند به دست آورند.

  1. Backlog

Backlog یک نرم افزار مدیریت گردش کار است که به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای تیم های توسعه طراحی شده است. این نرم افزار عملاً هر جنبه از فرایند توسعه نرم افزار را پوشش می‌دهد. با استفاده از Backlog، مدیران و تیم‌ها (توسعه دهندگان غیر فنی و فنی) می‌توانند همکاری، ارتباطات و هماهنگی را در طی فرآیند توسعه تقویت کنند.

با استفاده از Backlog، شما می‌توانید تمام وظایف خود را در یک مکان واحد نگه دارید در حالی که می توانید همان کار را به دیگران اختصاص دهید. با استفاده از نمودارهای Burndown و Gantt می‌توانید دید واضح تری از پروژه‌ها داشته باشید. علاوه بر این، می‌توانید ضمن به اشتراک گذاشتن بازخورد با تیم، پیشرفت پروژه را توسط سیستم پیگیری کنید.

  1. Intervals

Intervals یک راه حل نرم افزاری است که ترکیبی از ویژگی های کار و مدیریت زمان را برای کمک به مدیران پروژه و تیم ها برای مدیریت بهتر پروژه های خود ارائه می‌دهد. این ویژگی به مدیران پروژه امکان می‌دهد تا تمام فرایندهای پروژه را ساده سازی کنند، ساعت های کاری سازنده را ردیابی کنند و ارتباطات تیم پروژه را بهبود ببخشند. فواصل زمانی به دلیل مدیریت استثنایی پروژه، مدیریت گردش کار، مدیریت مشتری و ویژگی های تجزیه و تحلیل در بازار برجسته هستند.

با استفاده از Intervals، مدیران پروژه می‌توانند مطمئن باشند که تیم آن‌ها همیشه در یک راستا قرار دارد. آن‌ها حتی قادر به تأیید برگه‌های زمانی، ایجاد فاکتور و نظارت بر پیشرفت پروژه برای اعضای تیم هستند.

  1. io 

Automate.io مشابه سایر ابزارهای اتوماسیون گردش کار است که در بازار پیدا خواهید کرد، علاوه بر این‌که به شما امکان می‌دهد یکپارچه سازی‌های یک به یک و گردش کار چند مرحله ای را بین چندین برنامه ایجاد کنید همچنین این نرم افزار برای تیم‌هایی ایده آل است که به دنبال سفارشی کردن گردش کار خود به روشی هستند که در هنگام اتصال و برقراری ارتباط موثر با نیازهای آن‌ها متناسب باشد.

در Automate.io، ادغام با مجموعه ای از ابزارها که افراد روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند که شامل CRM، نرم افزار تولید، و بسیاری دیگر از برنامه های بهره وری کسب و کار است، در دسترس است.

  1. Gravity Flow

Gravity Flow ابزاری محبوب برای مدیریت گردش کار است. این نرم افزار به شما امکان می‌دهد گردش کار چند مرحله‌ای را به راحتی و به سرعت ایجاد کنید. Gravity Flow برای کسب و کارها و تیم‌های تحت وب کار می‌کنند، به ویژه آن‌هایی که تمرکز خود را بر روی بازاریابی از طریق هدایت بازدیدکنندگان به صورت آنلاین قرار می دهند، انتخاب بسیار خوبی است.

گردش کار ایجاد شده با Gravity Flow ایده آل برای استفاده از بازاریابی موجود با یک فرم ساز ساده برای استفاده و گردش‌کار برای انتقال اطلاعات به CRM و سایر ابزارهای بازاریابی شماست. Gravity Flow به تیم ها کمک می‌کند تا همه در جریان باشند و مشارکت در گردش کار را برای همه (مدیران، تیم‌ها و مشتریان) آسان می‌کند.

در وهله اول، هدف هر ابزاری این است که زندگی شما را آسان کند و در وقت شما صرفه جویی کند. بنابراین وقتی به دنبال یک ابزار گردش کار (یا هر ابزار دیگری) هستید، اطمینان حاصل کنید که این همه کارهای دستی شما را از بین می‌برد و در وقت و انرژی شما صرفه جویی می‌کند. علاوه بر این، چک لیستی را در زیر برای شما گردآوری کرده‌ایم که برای انتخاب بهترین ابزارها و برنامه‌های مدیریت گردش کار برای شما و تیم شما مفید است.

  • آسان در استفاده
  • راه اندازی آسان
  • مقرون به صرفه
  • تجزیه و تحلیل عالی
  • همکاری
  • گزارش‌نویسی
  • پشتیبانی عالی
  • یکپارچه‌سازی غنی

https://www.proofhub.com/articles/workflow-management-software

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.